مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر یک روش تدریس خلاقانه جهت آموزش کدهای اخلاق پرستاری: یک مطالعه نیمه تجربی

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران در طول دوره کاری خود چالش های اخلاقی متعددی را تجربه می کنند و برای کاهش این چالش ها نیازمند ارتقای دانش و بهبود نگرش خود در رابطه با کدهای اخلاق پرستاری می باشند, لذا این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش کدهای اخلاق پرستاری بر دانش و نگرش پرستاران شاغل در بخش های بزرگسالان بیمارستان های منتخب شهر کرمان انجام شد. مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک تحقیق نیمه تجربی است که 88 پرستار به صورت روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و سپس به طور تصادفی ساده به دو گروه 44 نفره در گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. سپس راهنمای جیبی در رابطه با کدهای اخلاق پرستاری در اختیار گروه مداخله قرار گرفت. قبل و بعد از مداخله, اطلاعات مورد نیاز توسط پرسشنامه جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده ها از آزمون های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته ها: میانگین نمرات حیطه دانش و نگرش گروه مداخله قبل از آموزش به ترتیب 64/0± 52/19 و 59/0± 71/17 و بعد از آموزش 52/0± 55/27 و 54/0± 9/23 بود که در گروه مداخله اختلاف آماری معناداری مشاهده شد (000/0>p). ملاحظات اخلاقی: موضوع و روش مطالعه توسط کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأیید شد. رضایت نامه آگاهانه کتبی توسط پرستاران امضا و بر مشارکت داوطلبانه, محرمانه بودن اطلاعات و خروج از مطالعه در هر زمان تأکید شد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش کدهای اخلاقی موجب افزایش دانش و بهبود نگرش پرستاران در گروه مداخله شده است. بنابراین پیشنهاد می شود که جهت ارتقای کیفیت خدمات سلامت, آموزش کدهای اخلاق پرستاری به عنوان جزء مهمی از آموزش پرستاری در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاندان، مریم، و عباس زاده، عباس. (1399). تأثیر یک روش تدریس خلاقانه جهت آموزش کدهای اخلاق پرستاری: یک مطالعه نیمه تجربی. اخلاق پزشکی، 14(45 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/509880/fa

    Vancouver: کپی

    خاندان مریم، عباس زاده عباس. تأثیر یک روش تدریس خلاقانه جهت آموزش کدهای اخلاق پرستاری: یک مطالعه نیمه تجربی. اخلاق پزشکی[Internet]. 1399؛14(45 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/509880/fa

    IEEE: کپی

    مریم خاندان، و عباس عباس زاده، “تأثیر یک روش تدریس خلاقانه جهت آموزش کدهای اخلاق پرستاری: یک مطالعه نیمه تجربی،” اخلاق پزشکی، vol. 14، no. 45 ، pp. 00–00، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button