Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,809
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,216
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 160

چکیده

 نگرش به سازمان ها در طول زمان با تغییر و تحولاتی همراه بوده است. زمانی سازمان ها را همچون سیستم های بسته در نظر می گرفتند که هیچ تعاملی با محیط خارجی نداشت. با مطرح شدن نگرش سیستمی, نوع نگاه به سازمان هم تغییر کرد. در این زمان سازمان ها را مانند سیستم های باز می دیدند که با محیط خود در تعامل هستند. زمانی فعالیت سازمان ها درون یک صنعت انجام می شد و امروزه با وجود تغییرات فزاینده ای که در محیط های کسب و کار روی داده است, مرزهای میان صنایع تا حدود زیادی از بین رفته است. در بیان جیمز مور (1993), امروزه فضای فعالیت سازمان ها, فضایی اکوسیستمی است که در آن کسب و کارهای مختلف از صنایع گوناگون, با یکدیگر روابط متقابل دارند و بقای آنها تا حدود زیادی به یکدیگر وابسته است. این مفاهیم به خوبی در رویکرد اکوسیستم کسب و کار, مطرح شده است. رویکرد اکوسیستم کسب و کار در نتیجۀ تغییرات محیطی دهه های اخیر ظهور یافته است و بکارگیری آن, نیازمند ایجاد تغییرات در ذهنیت افراد است تا بتوانند با نگرش جدیدی به دنیای کسب و کار نگاه کنند و مبانی فکری این رویکرد, نشان دهنده این تغییرات ذهنی است. این مقاله از نوع مقالات مروری - تحلیلی و هدف آن, تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب وکار است که با تجزیه و تحلیل تغییرات جهان کسب و کار در دهه های اخیر, به تبیین این مبانی فکری می پردازد. آشنایی با این مبانی, یکی از ضرورت های موفقیت در عصر کنونی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانی زاده، فاطمه، مشبکی، اصغر، کردنائیج، اسداله، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1394). تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب و کار. پژوهش های مدیریت در ایران، 19(2)، 139-160. SID. https://sid.ir/paper/510238/fa

    Vancouver: کپی

    جهانی زاده فاطمه، مشبکی اصغر، کردنائیج اسداله، خدادادحسینی سیدحمید. تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب و کار. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1394؛19(2):139-160. Available from: https://sid.ir/paper/510238/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه جهانی زاده، اصغر مشبکی، اسداله کردنائیج، و سیدحمید خدادادحسینی، “تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب و کار،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 19، no. 2، pp. 139–160، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا