مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسه های ابتدایی استان البرز)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 42

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی بود. بدین منظور, 351 نفر از معلمان مقطع ابتدایی استان البرز در سال تحصیلی 93-92 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم (نسبتی) انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته 42 گویه ای بود که روایی محتوایی آن از سوی استادان باتجربه و بر اساس مدل های نظری تایید شد. ضریب اعتبار پرسشنامه نیز با آلفای کرونباخ 0.80 برآورد شد. نتایج پژوهش نشان داد که معلمان در برنامه ارزشیابی توصیفی از شیوه های ناکارآمدی در ارائه بازخورد به دانش آموزان استفاده می کنند. برخی از مهم ترین شیوه های نادرست شناسایی شده در ارائه بازخورد عبارتاند از: رتبه بندی کردن دانش آموزان و بیان رتبه های آنها در جمع کلاسی, ارائه بازخوردهای نامناسب از لحاظ ساختار و محتوا, ارائه بازخوردهای رتبه گرا به جای بازخوردهای فرایندگرا و ارائه نکردن بازخوردهای انگیزشی و راهبردی مناسب در مقاطع پایین. در ارائه چنین بازخوردهایی عوامل و موانعی تاثیرگذار بوده است که در این بین می توان به ناکارآمد بودن دوره های آموزشی برگزار شده, تراکم بالای دانش آموزان, پایین بودن سطح دانش معلمان در مورد بازخورد و در نهایت نگرش مثبت عمده معلمان نسبت به نظام ارزشیابی سنتی اشاره کرد. با توجه به چالش های موجود راهکارهایی برای بهبود ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرامی، مجتبی، حسن آبادی، حمیدرضا، و کاووسیان، جواد. (1395). شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسه های ابتدایی استان البرز). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 6(16 )، 7-42. SID. https://sid.ir/paper/510794/fa

    Vancouver: کپی

    بیرامی مجتبی، حسن آبادی حمیدرضا، کاووسیان جواد. شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسه های ابتدایی استان البرز). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1395؛6(16 ):7-42. Available from: https://sid.ir/paper/510794/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی بیرامی، حمیدرضا حسن آبادی، و جواد کاووسیان، “شیوه ها و موانع ارائه بازخورد معلمان به دانش آموزان در برنامه ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی: مدرسه های ابتدایی استان البرز)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 6، no. 16 ، pp. 7–42، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button