Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,278
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خانواده و الگوی مصرف، تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه های سبک زندگی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 106

چکیده

 خرید و مصرف جزء انکارناپذیری از کنشهای اجتماعی خانواده است و نقشی تعیین کننده در تخصیص منابع برای تولید انواع کالاها, شیوه توزیع آنها و هم چنین توسعه اقتصادی, سیاسی و اجتماعی دارد. چنانچه از دید رفتار مصرف کننده به این پدیده نگریسته شود, الگوی مصرف و خرید مردم به عنوان یک پدیده فرهنگی تلقی می شود که ذیل مقوله سبک زندگی قابل تبیین و بررسی است. هدف این مقاله بررسی مفاهیم و رویکردها در حوزه رفتار خرید و نیز تبیین نظریه های حوزه سبک زندگی است که به رفتار خرید اشاره دارد. با استفاده از روش تحلیل محتوای جهتدار, پس از بررسی و مقایسه جامع الگوهای مختلف رفتار خرید مصرف کننده مبتنی بر سبک زندگی, منطق حاکم بر آنها استخراج شده و مورد بحث قرار گرفته و در نهایت عوامل درونی و محیطی موثر بر رفتار خرید با توجه به نقش کلیدی سبک زندگی تبیین و ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظرپورکاشانی، حامد، خاشعی، وحید، دهدشتی شاهرخ، زهره، و محمدیان، محمود. (1395). خانواده و الگوی مصرف, تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه های سبک زندگی. فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، 10(34 )، 71-106. SID. https://sid.ir/paper/511195/fa

    Vancouver: کپی

    نظرپورکاشانی حامد، خاشعی وحید، دهدشتی شاهرخ زهره، محمدیان محمود. خانواده و الگوی مصرف, تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه های سبک زندگی. فرهنگی تربیتی زنان و خانواده[Internet]. 1395؛10(34 ):71-106. Available from: https://sid.ir/paper/511195/fa

    IEEE: کپی

    حامد نظرپورکاشانی، وحید خاشعی، زهره دهدشتی شاهرخ، و محمود محمدیان، “خانواده و الگوی مصرف, تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه های سبک زندگی،” فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، vol. 10، no. 34 ، pp. 71–106، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا