Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

737
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 73

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو انجام گرفت. روش پژوهش, نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان زورگو در مدارس شهر پارس آباد در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل می دادند که از میان آن ها 32 دانش آموز زورگو با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای, انتخاب شده و به طور تصادفی در گروه آزمایش (16 نفر) و گروه کنترل (16 نفر) جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس تجدیدنظر شده زورگویی, پرسشنامه سازگاری دانش آموزان و پرسشنامه خودکارآمدی استفاده شد. گروه آزمایش در 8 جلسه تحت آموزش حل مساله اجتماعی قرار گرفت و در طی این جلسات به گروه کنترل هیچ نوع آموزشی داده نشد. داده ها با روش آماری کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه کنترل در سازگاری (تحصیلی, اجتماعی و هیجانی) و خودکارآمدی (تحصیلی, اجتماعی و هیجانی) تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر میانگین مولفه های سازگاری و خودکارآمدی گروه آزمایش بعد از آموزش حل مساله اجتماعی افزایش یافته بود. این نتایج حاکی از آن است که آموزش حل مساله اجتماعی می تواند سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو را تعدیل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، علی، سلیمانی، اسماعیل، و محرم زاده، هنگامه. (1397). اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 14(47 )، 49-73. SID. https://sid.ir/paper/511238/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی علی، سلیمانی اسماعیل، محرم زاده هنگامه. اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1397؛14(47 ):49-73. Available from: https://sid.ir/paper/511238/fa

    IEEE: کپی

    علی شیخ الاسلامی، اسماعیل سلیمانی، و هنگامه محرم زاده، “اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانش آموزان زورگو،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 14، no. 47 ، pp. 49–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا