مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر تداوم تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 57

چکیده

 امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات, تمام جوانب زندگی بشر از جمله یادگیری را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب شده است تا بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سراسر دنیا با به کارگیری امکانات دوره های یادگیری الکترونیکی به دنبال پاسخگویی به نیازهای روزافزون علاقه مندان به آموزش باشند. علی رغم سرمایه گذاری سنگین در زمینه آموزش های الکترونیکی, برخی از تحقیقات از نارضایتی دانشجویان و ترک ادامه تحصیل در اینگونه دوره ها گزارش داده اند. هدف از پژوهش حاضر, شناسایی عوامل موثر بر تمایل تداوم به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی است. مدل مفهومی پژوهش, بر اساس مدل موفقیت سیستم های اطلاعاتی «دلون و مک لین» و تئوری عدالت سازمانی توسعه داده شد, تا بتواند نیت یادگیرندگان به ادامه استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی را ارزیابی کند. جامعه آماری این پژوهش, دانشجویان دوره های الکترونیکی پردیس فارابی دانشگاه تهران بوده است. در نهایت 433 پرسشنامه از بین دانشجویان این دوره ها جمع آوری شد. برای تعیین روایی و پایایی پرسشنامه به ترتیب از نظرهای خبرگان و آلفای کرونباخ استفاده شده است. آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از فن مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار آموس صورت پذیرفته است. تحلیل داده ها نشان می دهد که عدالت تعاملی, عدالت توزیعی و رضایت از استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی, عواملی هستند که مستقیما بر تمایل به تداوم استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی موثرند, که از این میان رضایت از استفاده بیشترین تاثیر را بر تمایل به تداوم استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی دارد و بقیه عوامل به طور غیر مستقیم بر تمایل به تداوم استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی تاثیر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سیدمحمدباقر، حمیدی زاده، علی، و حق شناس، مژگان. (1395). عوامل تاثیرگذار بر تداوم تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان. آموزش در علوم انسانی، -(2 )، 31-57. SID. https://sid.ir/paper/511385/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سیدمحمدباقر، حمیدی زاده علی، حق شناس مژگان. عوامل تاثیرگذار بر تداوم تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان. آموزش در علوم انسانی[Internet]. 1395؛-(2 ):31-57. Available from: https://sid.ir/paper/511385/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدباقر جعفری، علی حمیدی زاده، و مژگان حق شناس، “عوامل تاثیرگذار بر تداوم تمایل به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان،” آموزش در علوم انسانی، vol. -، no. 2 ، pp. 31–57، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button