Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,017
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی "آموزش هنر، حامی کودک نوآور" بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 109

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناخت اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی محقق ساخته "آموزش هنر, حامی کودک نوآور" بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی انجام گرفت. 80 دانش آموز (40 دختر و 40 پسر) از میان دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه 3 شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 15 جلسه یک ساعته مداخله آموزشی دریافت کرد و پس از 6 هفته پیگیری به انجام رسید. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که مداخله آموزشی در پس آزمون و پیگیری در افزایش نمره کلی خلاقیت (p=0.005, p=0.001) و دومولفه ابتکار (p=0.008, p=0.005) وبسط خلاقیت (p=0.001, p=0.001) تاثیر معنی دار داشته است. تفاوت معنی داری میان نمره های گروه های کنترل و آزمایش در دو مولفه سیالی و انعطاف پذیری یافت نشد. بر این اساس, می توان نتیجه گرفت که بسته آموزشی "آموزش هنر, حامی کودک نوآور" می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مناسب در پرورش خلاقیت کودکان دبستانی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویشی، زهره، شهیدی، شهریار، حیدری، محمود، و پاکدامن، شهلا. (1394). اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی "آموزش هنر, حامی کودک نوآور" بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی، 5(17 )، 85-109. SID. https://sid.ir/paper/511447/fa

    Vancouver: کپی

    درویشی زهره، شهیدی شهریار، حیدری محمود، پاکدامن شهلا. اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی "آموزش هنر, حامی کودک نوآور" بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1394؛5(17 ):85-109. Available from: https://sid.ir/paper/511447/fa

    IEEE: کپی

    زهره درویشی، شهریار شهیدی، محمود حیدری، و شهلا پاکدامن، “اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی "آموزش هنر, حامی کودک نوآور" بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 5، no. 17 ، pp. 85–109، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا