مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی ساختاری مدیریت کیفیت جامع در فدراسیون و هیات های کشتی ایران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی الگوی ساختاری شاخصه های مدیریت کیفیت جامع در فدراسیون و هیات های کشتی کشور بود. مدیریت کیفیت جامع شامل سازماندهی کلیه ارکان و منابع سازمان برای نیل به کیفیت و برآورده کردن نیازهای مشتریان و منافع کارکنان است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کمی و از حیث اجرا از نوع پژوهش های کاربردی بود. برای جمع آوری داده ها, از روش توصیفی - تحلیلی در قالب پیمایش استفاده شد. آزمودنی های این پژوهش را پس از تعیین تعداد کل افراد فعال در حوزه پژوهش (380 نفر به استناد دبیرخانه فدراسیون), 157 نفر از کارشناسان نخبه کشتی کشور به صورت تصادفی تشکیل دادند. برای پاسخگویی به سوالات پژوهش, از ابزار اندازه گیری (پرسشنامه) که در بر گیرنده هشت مولفه مدیریت کیفیت جامع (برمبنای تحلیل عاملی اکتشافی) بود, استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داد ساختار تعریف شده برای مدیریت کیفیت جامع 64.41 درصد از کل واریانس را تبیین کرده و درصدهای واریانس برای هر یک از عوامل هشتگانه به ترتیب برای پشتیبانی مدیریت ارشد (5.51), ارتباط با مشتری (5.29), ارتباط با تامین کنندگان (3.22), مدیریت منابع انسانی (3.02), رفتارهای کارکنان (2.69), فرایندهای طراحی (2.68), فرایندهای تولید (2.43) و تضمین کیفیت (2.07) بود. همچنین, با توجه به شاخص ها و خروجی های نرم افزار لیزرل می توان گفت که داده ها نسبتا با مدل انطباق دارند و شاخص های ارائه شده, نشان دهنده آن اند که در مجموع مدل ارائه شده, مدل مناسبی است. در نهایت به نظر می رسد حصول به کیفیت و اثربخشی که دور از دسترس نباشد, داشتن تحصیلات ورزشی, سابقه مدیریتی مرتبط با حوزه کاری, ثبات شغلی, توجه به پویایی و تغییر نظام مند سازمان, مدیریت مبتنی بر کار انفرادی, اهمیت دادن به نظرات و تصمیمات کارکنان, ارزشیابی مداوم و دیگر عواملی که می توان آن ها را در سازمان های پویا و پیشرفته یافت, در زمره عوامل مهم کیفیت در فدراسیون کشتی ایران به شمار می آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادوی، سیده فریده، فراهانی، ابوالفضل، و سیفی، حمید. (1394). تدوین الگوی ساختاری مدیریت کیفیت جامع در فدراسیون و هیات های کشتی ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 14(29 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/511451/fa

    Vancouver: کپی

    هادوی سیده فریده، فراهانی ابوالفضل، سیفی حمید. تدوین الگوی ساختاری مدیریت کیفیت جامع در فدراسیون و هیات های کشتی ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1394؛14(29 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/511451/fa

    IEEE: کپی

    سیده فریده هادوی، ابوالفضل فراهانی، و حمید سیفی، “تدوین الگوی ساختاری مدیریت کیفیت جامع در فدراسیون و هیات های کشتی ایران،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 14، no. 29 ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button