مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مشخصات روان سنجی مقیاس درجه بندی SNAP-IV اجرای معلمان

صفحات

 صفحه شروع 484 | صفحه پایان 494

چکیده

 مقدمه: پرسش نامه SNAP-IV, مقیاس درجه بندی جهت تشخیص اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) است که توسط Swanson,Nolan  و Pelham تالیف شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین مشخصات روان سنجی این آزمون در جامعه دانش آموزان شهر تهران بود.روش ها: بدین منظور از جامعه دانش آموزان شهر تهران 1000 دانش آموز دختر و پسر به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. سپس از آموزگاران این دانش آموزان خواسته شد تا طبق مقیاس SNAP-IV, دانش آموزان را ارزیابی کنند. 30 نفر از دانش آموزان جهت مطالعات بازآزمایی بار دیگر مورد بازآزمون و جهت برآورد روایی ملاکی مورد مصاحبه بالینی قرار گرفتند.یافته ها: ضریب روایی ملاکی آزمون 55 درصد بود و تحلیل عاملی نشان داد که این آزمون دارای 2 عامل است که در مجموع 71 درصد واریانس را تبیین می کند. روایی محتوا نیز مورد تایید متخصصان قرار گرفت. ضریب پایایی به روش بازآزمون برابر با 88 درصد, آلفای Cronbach برابر 0.95 و ضریب حاصل از دو نیمه کردن 73 درصد بود. نقطه برش در کل مقیاس ADHD و هر کدام از خرده مقیاس های ADD و HD به ترتیب برابر با 2.08, 2.10 و 2.37 است. همچنین بین دختران و پسران از نظر شدت ADHD تفاوت معنی دار وجود داشت و بین سن و شدت اختلال رابطه منفی مشاهده شد.نتیجه گیری: آزمون مورد نظر با اطمینان بالایی در موقعیت های بالینی قابل استفاده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدرالسادات، لیلا، هوشیاری، زهرا، صدرالسادات، سیدجلال الدین، محمدی، محمدرضا، روزبهانی، اکبر، و شیرمردی، سیدابوالفتح. (1389). تعیین مشخصات روان سنجی مقیاس درجه بندی SNAP-IV اجرای معلمان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 28(110)، 484-494. SID. https://sid.ir/paper/51173/fa

    Vancouver: کپی

    صدرالسادات لیلا، هوشیاری زهرا، صدرالسادات سیدجلال الدین، محمدی محمدرضا، روزبهانی اکبر، شیرمردی سیدابوالفتح. تعیین مشخصات روان سنجی مقیاس درجه بندی SNAP-IV اجرای معلمان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1389؛28(110):484-494. Available from: https://sid.ir/paper/51173/fa

    IEEE: کپی

    لیلا صدرالسادات، زهرا هوشیاری، سیدجلال الدین صدرالسادات، محمدرضا محمدی، اکبر روزبهانی، و سیدابوالفتح شیرمردی، “تعیین مشخصات روان سنجی مقیاس درجه بندی SNAP-IV اجرای معلمان،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 28، no. 110، pp. 484–494، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button