مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر میانجی مدیریت دانش، بر رابطه بین فرهنگ سازمانی و گرایش کارآفرینانه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 135

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه افراد با توجه به نقش میانجی مدیریت دانش انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی و به لحاظ گردآوری داده ها, کمی و مبتنی بر رویکرد همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش, شامل دانشجویان ورودی سال 93 دوره دکتری دانشگاه تهران بود که تعداد آن­ها در حدود 3110 نفر گزارش شد و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول کوکران, تعداد 324 نفر به عنوان حجم نمونه, تعیین گردید. به منظور گردآوری داده ها, از پرسش نامه های استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون (2000), گرایش کارآفرینانه هاگس و مورگان (2007) و مدیریت دانش داروچ (2003) بهره گرفته شد. به منظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی و همچنین به منظور سنجش روایی از روایی محتوا و سازه استفاده شد که نتایج بیانگر روا و پایا بودن ابزار بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل­ سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Lisrel-v8.8 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان از یک سو و از سوی دیگر تاثیر معنادار متغیر میانجی مدیریت دانش بر رابطه میان این دو می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهزادفر، مرجان، و شوقی، بهزاد. (1394). اثر میانجی مدیریت دانش, بر رابطه بین فرهنگ سازمانی و گرایش کارآفرینانه دانشجویان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 4(12 )، 111-135. SID. https://sid.ir/paper/511834/fa

    Vancouver: کپی

    بهزادفر مرجان، شوقی بهزاد. اثر میانجی مدیریت دانش, بر رابطه بین فرهنگ سازمانی و گرایش کارآفرینانه دانشجویان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1394؛4(12 ):111-135. Available from: https://sid.ir/paper/511834/fa

    IEEE: کپی

    مرجان بهزادفر، و بهزاد شوقی، “اثر میانجی مدیریت دانش, بر رابطه بین فرهنگ سازمانی و گرایش کارآفرینانه دانشجویان،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 4، no. 12 ، pp. 111–135، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button