مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه عوامل موثر بر وفاداری به ارزش ویژه برند مبتنی بر هوادار (FBBE) در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف این پژوهش عوامل موثر بر وفاداری به ارزش ویژه برند مبتنی بر هوادار(FBBE)  در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران است. پژوهش حاضر توصیفی - تحلیلی بوده و بصورت پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری هواداران باشگاه های فوتبال حاضر در لیگ سیزدهم برتر فوتبال ایران بود و نمونه آماری 880 نفراز این جامعه که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و خوشه ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته(FBBE)  با 45 گویه در مقیاس هفت مرتبه ای لیکرت می باشد که روایی محتوای کل پرسشنامه توسط 10 نفر از متخصصان فن (CVI=0.91), بوده و پایایی در مطالعه مقدماتی با دو روش پایایی آزمون - بازآزمون (ICC=0.89) و با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 0.81 بدست آمده است. داده های تحقیق با استفاده ازرگرسیون چندگانه همزمان در محیط نرم افزار Spss20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از بالا بودن مقدار عددی ضریب تعیین و قوی تر بودن رابطه مدل است. آزمون دوربین - واتسن نشان از نبود خود همبستگی و خطاهای مستقل از هم در متغیر ملاک بود. با توجه به آزمون F بین متغیرهای ملاک و پیش بین رابطه خطی معنی داری وجود دارد. ویژگی های تداعی برند, نگرش های تداعی برند و هویت تداعی برند بر وفاداری دارای تاثیر معنی داری می باشند (p<0.001). منافع تداعی برند بر وفاداری دارای تاثیر معنی داری نمی باشد (p>0.05). میزان تاثیر نگرش های تداعی برند با ضریب استاندارد شده 0.552 بیشترین تاثیر را بر وفاداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدادادی، محمدرسول، فراهانی، ابوالفضل، قاسمی، حمید، و هنری، حبیب. (1396). مطالعه عوامل موثر بر وفاداری به ارزش ویژه برند مبتنی بر هوادار (FBBE) در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9(2 )، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/511920/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادی محمدرسول، فراهانی ابوالفضل، قاسمی حمید، هنری حبیب. مطالعه عوامل موثر بر وفاداری به ارزش ویژه برند مبتنی بر هوادار (FBBE) در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1396؛9(2 ):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/511920/fa

    IEEE: کپی

    محمدرسول خدادادی، ابوالفضل فراهانی، حمید قاسمی، و حبیب هنری، “مطالعه عوامل موثر بر وفاداری به ارزش ویژه برند مبتنی بر هوادار (FBBE) در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 9، no. 2 ، pp. 35–49، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button