Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات بر اساس گفتمان ولایت فقیه

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 132

چکیده

 باتوجه به اینکه رهبران انقلاب اسلامی, مبلغانی برجسته و صاحب نظر در امر تبلیغ هستند و امتیاز برخورداری از اندیشه آنان, به عنوان شایستگی کلیدی و مزیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران مطرح است, بررسی نقش و جایگاه هدایتی منظومه فکری ولایت فقیه در اداره امور تبلیغات جمهوری اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است. مقاله حاضر با رویکردی توصیفی, تحلیلی به ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی تبلیغات در گفتمان حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه ای می پردازد. نتایج تحلیل گفتمان نشان داد که دال مرکزی, «اسلامی بودن تبلیغات» است و سایر مفاهیم ازقبیل تاثیر بر مخاطب, رساندن پیام اسلام و انقلاب اسلامی, تعالی بخشی به تربیت انسان, مقابله با تبلیغات دشمنان, مصونیت بخشی و رفع آسیب های تبلیغاتی به دال مرکزی مرتبط می باشد. درنهایت پس از استخراج مفاهیم گفتمانی در قالب اصول, اهداف و سیاست ها, چارچوب ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات به تفکیک 4 اصل (با مقوله محوری «تاثیرگذاری بر مخاطب برای نیل فرد و جامعه به کمالات»), 4 هدف (در دو گروه: کنشی- ایجابی, واکنشی- سلبی) و 9 سیاست با کمک روش داده بنیاد ارائه شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زورق، محمدحسن، و شریفی، سیدعلیرضا. (1397). ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات بر اساس گفتمان ولایت فقیه. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 2(5 )، 97-132. SID. https://sid.ir/paper/512790/fa

    Vancouver: کپی

    زورق محمدحسن، شریفی سیدعلیرضا. ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات بر اساس گفتمان ولایت فقیه. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی[Internet]. 1397؛2(5 ):97-132. Available from: https://sid.ir/paper/512790/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن زورق، و سیدعلیرضا شریفی، “ارکان جهت ساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات بر اساس گفتمان ولایت فقیه،” مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، vol. 2، no. 5 ، pp. 97–132، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا