مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 202

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. تعداد 120 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و با انتساب تصادفی به دو گروه 60 نفره آزمایش و گواه تقسیم شدند. پس از 10 جلسه آموزش یک ساعته به والدین و معلمان, گروه آزمایشی به مدت سه ماه برنامه حل مساله خانواده/ مدرسه محور را دریافت کردند. برای جمع آوری داده ها در سه فرم دانش آموزان, والدین و معلمان از مقیاس درجه بندی مشکلات استفاده شد. بر اساس گزارش دانش آموزان, والدین و معلمان در سه مرحله پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری نشان داد در گروه آزمایشی بین نمرات پیش آزمون- پس آزمون در زیرمقیاس های مشکلات رفتاری تفاوت معناداری وجود داشت, اما بین نمرات پس آزمون-پیگیری در زیرمقیاس های مشکلات رفتاری تفاوت معنادار نبود. بنابراین آموزش حل مساله خانواده/ مدرسه محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان اثربخش است و به عنوان یک برنامه پیشگیرانه اهمیت فراوانی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکابرایی، کیوان، و مرادی، علیرضا. (1396). تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان. روانشناسی افراد استثنایی، 7(25 )، 175-202. SID. https://sid.ir/paper/512953/fa

    Vancouver: کپی

    کاکابرایی کیوان، مرادی علیرضا. تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1396؛7(25 ):175-202. Available from: https://sid.ir/paper/512953/fa

    IEEE: کپی

    کیوان کاکابرایی، و علیرضا مرادی، “تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 7، no. 25 ، pp. 175–202، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button