مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی با تظاهر بی توجهی بود. در این پژوهش بازتوانی شناختی رایانه یار به وسیله نرم افزار گاگنی پلاس برای 6 کودک دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه) در قالب پژوهش موردی اجرا شد که آزمودنی ها به شکل دو به دو با خطوط پایه 3, 5 و 7 گانه به مدت 15 جلسه سی دقیقه ای وارد مرحله درمان شدند و سپس مرحله پیگیری 1 ماهه اجرا شد. در راستای سنجش تغییرات از آزمون "برو - نرو" و مقیاس درجه بندی شدت مشکلات رفتاری کانرز (فرم والدین و فرم معلم) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که درصد کاهش برای هر یک از خرده مقیاس های بازداری پاسخ (خطای ارایه و بازداری) برای کل آزمودنی ها به ترتیب برابر با %42.71 و %57.91 است. به نظر می رسد که بازتوانی شناختی رایانه یار در قالب جلسات فردی, می تواند درمان موثری در بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رباط میلی، سمیه، برجعلی، احمد، علیزاده، حمید، نوکنی، مصطفی، و فرخی، نورعلی. (1394). اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه). روانشناسی افراد استثنایی، 5(19 )، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/513136/fa

    Vancouver: کپی

    رباط میلی سمیه، برجعلی احمد، علیزاده حمید، نوکنی مصطفی، فرخی نورعلی. اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه). روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1394؛5(19 ):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/513136/fa

    IEEE: کپی

    سمیه رباط میلی، احمد برجعلی، حمید علیزاده، مصطفی نوکنی، و نورعلی فرخی، “اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی (نوع اغلب بی توجه)،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 5، no. 19 ، pp. 1–21، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513136/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button