مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ریسک ادراک شده بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 71

چکیده

 با رشد روزافزون فناوری اطلاعات و بازار رقابتی موجود در حوزه بانکی ایران, موضوع پذیرش بانکداری الکترونیک توسط مشتریان موردتوجه قرار گرفته است. یکی از مفاهیم کاربردی در ارائه خدمات الکترونیک بانکی, بانکداری اینترنتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تبیین تأثیر ادراک از ریسک خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش از بانکداری اینترنتی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش, استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی«بانک ملت» و نمونه موردبررسی, استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی «بانک ملت» در شهر تهران است. داده های گردآوری شده به وسیله پرسشنامه در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی و تحلیل شدند. در سطح آمار توصیفی, توصیف جمعیت شناختی اعضای نمونه انجام شد و در سطح آمار استنباطی نتایج به کارگیری مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که ادراک از ریسک استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش افراد در خصوص بانکداری اینترنتی تأثیر دارد. انتظار می رود نتایج این مطالعه و پیشنهادهای مدیریتی ارائه شده به بانک ها بر کاهش تأثیر منفی این ریسک ها مؤثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، محمدرضا، و قمی اویلی، عاطفه. (1396). تأثیر ریسک ادراک شده بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 16(1 (پیاپی 29) )، 51-71. SID. https://sid.ir/paper/513578/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده محمدرضا، قمی اویلی عاطفه. تأثیر ریسک ادراک شده بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1396؛16(1 (پیاپی 29) ):51-71. Available from: https://sid.ir/paper/513578/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا حمیدی زاده، و عاطفه قمی اویلی، “تأثیر ریسک ادراک شده بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 16، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 51–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button