مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 اهمیّت آموزش موسیقی در مدارس و اثربخشی آن بر آموزش و پرورش دانش آموزان, علاوه بر تأکید سازمان جهانی یونسکو, توسط پژوهشگران بسیاری در زمینه های گوناگون علم تأیید شده است, به گونه ای که امروزه در بسیاری از مدارس جهان, آموزش موسیقی به دانش آموزان در حال اجرا می باشد. در ایران نیز, با توجّه به بحث های اخیر مبنی بر حضور موسیقی در مدارس و قرارگیری هنر آوایی در کتاب فرهنگ و هنر دوره متوسطه, خلاء آن در پایه ابتدایی, علیرغم حساسیت این دوره در رشد فکری و اجتماعی کودک و شکل-گیری شخصیّت وی, و محدود شدن آن تنها به گروه سرود, محسوس می نماید. ازاین رو, پژوهش حاضر درصدد ارائه راهکارهایی کاربردی در راستای پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان از طریق بازی و سرگرمی در مدارس ابتدایی است. بدین منظور, از روش توصیفی-تحلیلی و منابع کتابخانه ای استفاده شده و در نهایت بازی ها و سرگرمی های موسیقایی به دو دسته کلّی بازی های باقاعده, با قابلیّت آموزش مبانی موسیقی, و بازی های بی قاعده با قابلیّت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی تقسیم شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آخوندی، زهرا، و افهمی، رضا. (1396). راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی). شباک، 3(2 (پیاپی 21))، 53-62. SID. https://sid.ir/paper/513675/fa

    Vancouver: کپی

    آخوندی زهرا، افهمی رضا. راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی). شباک[Internet]. 1396؛3(2 (پیاپی 21)):53-62. Available from: https://sid.ir/paper/513675/fa

    IEEE: کپی

    زهرا آخوندی، و رضا افهمی، “راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی)،” شباک، vol. 3، no. 2 (پیاپی 21)، pp. 53–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button