Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

494
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط مشارکت پایدار گردشگران و ارزش ویژه برند مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 188

چکیده

 در بازار بسیار رقابتی صنعت گردشگری, بازاریابان مقصد دائما به دنبال افزایش ارزش ویژه برند خود با تمرکز بر تعدادی از عوامل کلیدی هستند. ارزش ویژه برند مقصد به طور مستقیم تحت تاثیر ادراکات بازدیدکنندگان در مورد مقصد است. از جمله عواملی که بر ادراکات افراد اثر می گذارد, انگیزه و علاقه فرد نسبت به سفر به مقصد می باشد. علاقه فرد به انجام فعالیتی به خصوص, چون سفر به صورت پی در پی و مداوم به یک مقصد گردشگری خاص, مشارکت پایدار سفر نامیده می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مشارکت پایدار سفر گردشگران داخلی شهر اصفهان بر ارزش ویژه برند این مقصد گردشگری است. در این پژوهش شهر اصفهان به دلیل برخوداری از جاذبه های فراوان گردشگری و نقش به سزای آن در تامین درآمدهای حاصل از گردشگری انتخاب شده است. اصفهان قطب گردشگری ملی ایران محسوب می شود که سالیانه پذیرای هزاران بازدیدکننده است و از این جهت مقصد بسیار مطلوبی برای پژوهش های علمی و تحقیقات گردشگری است. بر این اساس در این تحقیق, فضای نمونه 143 نفری از میان تمام گردشگران داخلی شهر اصفهان در بازه زمانی تیر و مرداد سال 1393 با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است که پس از تایید روایی و پایایی آن, داده ها جمع آوری شده و با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که لذت از سفر, اهمیت از سفر و خودبیان-گری تاثیر مثبت بر مشارکت پایدار سفر دارند و از این بین اهمیت سفر با ضریب مسیر 0.445 بیشترین تاثیرگذاری را بر مشارکت پایدار سفر دارد. همچنین مشارکت پایدار سفر از طریق اثرگذاری بر آگاهی از برند, تصویر برند و کیفیت ادراک شده برند بر وفاداری به برند مقصد موثر است. وفاداری به برند مقصد نیز با ضریب مسیر 0.654 بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری تاثیری مستقیم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، ضرابخانه، فرزانه، و اسدیان اردکانی، فائزه. (1394). بررسی ارتباط مشارکت پایدار گردشگران و ارزش ویژه برند مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر اصفهان). مطالعات و پژوهش های شهری منطقه ای، 7(26)، 167-188. SID. https://sid.ir/paper/514259/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، ضرابخانه فرزانه، اسدیان اردکانی فائزه. بررسی ارتباط مشارکت پایدار گردشگران و ارزش ویژه برند مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر اصفهان). مطالعات و پژوهش های شهری منطقه ای[Internet]. 1394؛7(26):167-188. Available from: https://sid.ir/paper/514259/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، فرزانه ضرابخانه، و فائزه اسدیان اردکانی، “بررسی ارتباط مشارکت پایدار گردشگران و ارزش ویژه برند مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر اصفهان)،” مطالعات و پژوهش های شهری منطقه ای، vol. 7، no. 26، pp. 167–188، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514259/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا