Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

427
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و طبقه بندی عوامل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری جهت ارزیابی راهبردهای اقتصاد مقاومتی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 63

چکیده

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه های فشار اقتصادی و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است که این امر بدون داشتن راهبردهای موثر و برنامه ریزی شده امکان پذیر نمی باشد. با عنایت به لزوم اجرای درست راهبردهای اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی کشور, شناسایی اطلاعات مهمی که باید در لحظه مورد پایش قرار گیرد, چگونگی جمع آوری, نمایش و تحلیل این اطلاعات بیش از پیش ضروری می نماید. داشبورد سازمانی, ابزاری است غنی از شاخص ها, گزارش ها که به صورت پویا عمل کرده تا مدیران با استناد به آن بتوانند در هر لحظه عملکرد شاخص ها را مشاهده نموده و وضعیت آن را نسبت به چشم اندازها و راهبردها مقایسه و بررسی نمایند. لیکن جهت بهرهور شدن داده ها, استفاده از منطق هوش تجاری اجتناب ناپذیر است. هوش تجاری سیستمی است که داده های مختلف, پراکنده و ناهمگون را یکپارچه ومنسجم می کند و می تواند گزارش های تحلیلی و چند بعدی را برای تصمیم گیری مدیران کشور فراهم نماید. این پژوهش که از نوع توسعه های و کاربردی است, عوامل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری را در قالب سیصد و پنجاه و هفت کد با مرور ادبیات تحقیق شناسایی و با مشارکت 38 خبره سازمانی و دانشگاهی و استفاده ازروش کیفی تحلیل مضمون و روش گروه کانونی اقدام به دسته بندی این عوامل نموده است که در قالب بیست و چهار مضمون پایه و هفت مضمون سازمان دهنده شامل, نیازسنجی و امکان سنجی, برنامه ریزی, طراحی فرایندی, طراحی نرم افزاری, استقرار و پیادهسازی, ارزیابی و تحلیل و نگهداری و توسعه دسته بندی انجام گرفت. در مرحلهدوم 24 مضمون پایه در اختیار خبرگان اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و در نهایت 20 عامل بهعنوان عوامل موثر درارزیابی راهبرهای اقتصاد مقاومتی, مورد تأیید نهایی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیدعلی اکبر. (1397). شناسایی و طبقه بندی عوامل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری جهت ارزیابی راهبردهای اقتصاد مقاومتی. پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(70 )، 45-63. SID. https://sid.ir/paper/514552/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیدعلی اکبر. شناسایی و طبقه بندی عوامل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری جهت ارزیابی راهبردهای اقتصاد مقاومتی. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(70 ):45-63. Available from: https://sid.ir/paper/514552/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی اکبر هاشمی، “شناسایی و طبقه بندی عوامل توسعه داشبورد سازمانی با منطق هوش تجاری جهت ارزیابی راهبردهای اقتصاد مقاومتی،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 70 ، pp. 45–63، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا