مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر عوامل آمیختة بازاریابی خدمات بر انتخاب مقصد گردشگران خرید شهرستان بانه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 انتخاب مقصد گردشگری خرید, یکی از عناصر اصلی رفتار خرید گردشگران محسوب می شود و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر آن, در برنامه ریزی و توسعة مقاصد گردشگری خرید, نقش کلیدی دارد. براساس مدل مفهومی جعبه سیاه رفتار مصرف کننده, به طورکلی دو دسته از عوامل شامل ویژگی های گردشگران و محرک های بازاریابی بر رفتار خرید گردشگران تأثیرگذارند. با تعمیم این مدل بر گردشگری خرید, هدف این تحقیق شناسایی نقش و اهمیت عوامل آمیختة بازاریابی خدمات در انتخاب مقصد گردشگری خرید شهر بانه توسط گردشگران است. بدین منظور 384 پرسش نامه, در دو نوبت تعطیلات نوروز و تابستان, و به صورت نمونه گیری خوشه ای دربینِ گردشگران مراکز خرید شهر بانه توزیع شد و نظر آنان دربارة تأثیر هریک از عناصر آمیختة بازاریابی خدمات شهر بانه در انتخاب این مقصد, با استفاده از طیف لیکرت پنج درجه ای پرسیده شد. برای بررسی تأثیر هرکدام از عناصر آمیختة بازاریابی, از آزمون ویکاکسون تک نمونه ای استفاده شد و تعیین اهمیت زیرفاکتورهای عوامل آمیختة بازاریابی نیز, با استفاده از آزمون فریدمن, صورت گرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که از نظر گردشگران عامل قیمت, ویژگی محصولات شهر بانه, خدمات فروشندگان و فضای مراکز خرید بر انتخاب این مقصد گردشگری خرید تأثیر معنی داری داشته و تأثیر ترفیعات و تبلیغات فروشگاه های بانه و نیز ویژگی های گردشگری و جغرافیایی در انتخاب شهر بانه, ازنظر آماری, معنی دار نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، اصغر، و روشنیان، سوران. (1396). تأثیر عوامل آمیختة بازاریابی خدمات بر انتخاب مقصد گردشگران خرید شهرستان بانه. گردشگری و توسعه، 6(2 (پیاپی 11) )، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/514769/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی اصغر، روشنیان سوران. تأثیر عوامل آمیختة بازاریابی خدمات بر انتخاب مقصد گردشگران خرید شهرستان بانه. گردشگری و توسعه[Internet]. 1396؛6(2 (پیاپی 11) ):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/514769/fa

    IEEE: کپی

    اصغر طهماسبی، و سوران روشنیان، “تأثیر عوامل آمیختة بازاریابی خدمات بر انتخاب مقصد گردشگران خرید شهرستان بانه،” گردشگری و توسعه، vol. 6، no. 2 (پیاپی 11) ، pp. 1–21، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514769/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button