مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

12,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل ضعف املاء در دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 100

چکیده

 املاء یا «هجی کردن» به عنوان یکی از مهارت های نوشتاری در دوره ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و پایه و اساسی برای یادگیری نوشتن دانش آموزان به شمار می رود. آشنایی آموزگاران با موانع و مشکلات تحقق اهداف آموزشی در درس املاء می تواند آن ها را در جهت برطرف نمودن مشکلات این درس یاری نماید. عوامل متعددی سبب اختلال در آموزش نوشتن به ویژه درس املاء می گردد و این درس را با مشکلی به نام «غلط نویسی» یا «نادرست نویسی» مواجه می سازد. در این مقاله سعی شده علل ضعف املاء نویسی دانش آموزان ابتدایی بررسی شود. روش بررسی این مقاله روش کتابخانه ای و فیش برداری بود. با بررسی علل و عوامل ضعف املاء در دانش آموزان, علت ضعف در حافظه دیداری, ضعف در حافظه شنوایی, نارسا نویسی و وارونه نویسی, عدم دقت دیداری و عدم آموزش صحیح تشخیص داده شد. در ادامه راهکارهایی جهت بهبود و درمان این مشکل ارائه شد. در پایان هم پیشنهادهایی جهت برخورد با این مشکل ارائه شد که امید است مورد استفاده همکاران گرامی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برومند، زهرا. (1398). بررسی علل ضعف املاء در دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد، -(47 (ضمیمه شماره 2) )، 92-100. SID. https://sid.ir/paper/514801/fa

    Vancouver: کپی

    برومند زهرا. بررسی علل ضعف املاء در دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(47 (ضمیمه شماره 2) ):92-100. Available from: https://sid.ir/paper/514801/fa

    IEEE: کپی

    زهرا برومند، “بررسی علل ضعف املاء در دانش آموزان ابتدایی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 47 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 92–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514801/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button