مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد سازمانی در فدراسیون های ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 بازاریابی سبز که آن را بازاریابی پایدار نیز نامیده اند یک روند جالب است که امروزه در کشورهای در حال توسعه خرده فروشان نیز آن را به کار می گیرند. کاتب و هلسن بیان می کنند که بازاریابی سبز برنامه های دولت را تقویت می کند. این تحقیق در چارچوب استراتژی بازاریابی سبز و نقش مهم آن در عملکرد سازمان تأکید دارد. هدف تحقیق پاسخ به این سؤال است که آیا استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد فدراسیون های ورزشی تأثیر دارد یا خیر. بر این اساس فرضیه هایی مطرح و مدل مفهومی برای تحقیق در نظر گرفته شد که در آن متغیر استراتژی بازاریابی داخلی با زیر متغیرهای نوآوری سبز, ارتقاء سبز و تبلیغات سبز به عنوان متغیرهای مستقل و عملکرد سازمان به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. جهت بررسی هدف تحقیق, جامعه آماری تحقیق, مدیران فدراسیون های ورزشی انتخاب شدند. جامعه آماری این تحقیق 52 فدراسیون ورزشی بود و تعداد 10 فدرسیون به صورت هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند که نتایج با استفاده از نرم افزارهای SPSS تحلیل شدند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هر سه استراتژی بازاریابی سبز (نوآوری سبز, ارتقاء سبز و تبلیغات سبز) تأثیر مثبتی بر عملکرد سازمان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، مهدی، و دهقان، سیدامین. (1397). بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد سازمانی در فدراسیون های ورزشی. نخبگان علوم و مهندسی، 3(6 )، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/515203/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری مهدی، دهقان سیدامین. بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد سازمانی در فدراسیون های ورزشی. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1397؛3(6 ):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/515203/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قنبری، و سیدامین دهقان، “بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی سبز بر عملکرد سازمانی در فدراسیون های ورزشی،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 3، no. 6 ، pp. 28–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button