مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت های ارتباطی سنگ بنای قابلیت های بالینی برای ارائه دهندگان خدمات مراقبی هستند. یکی از ابعاد ارتباط در بالین فرآیند انتقال خبر ناگوار است که از جزئیات روانشناختی ظریفی برخوردار بوده و همواره یک فرآیند چالش برانگیز برای تیم درمان است. این پژوهش با هدف سنجش میزان آگاهی دانشجویان پرستاری از نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران و همراهان آن ها در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام شد. روش بررسی: این پژوهش توصیفی-تحلیلی که به صورت مقطعی در سال 1396 انجام شده است, آگاهی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را از نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران و همراهان آنها می سنجد. داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و در نرم افزار. SPSS نسخه 18 با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: آنالیز داده ها نشان داد که دانشجویان پرستاری از سطح آگاهی متوسط به بالایی برخوردار بودند. تفاوت آماری معنی داری نیز در میزان آگاهی بر حسب گذراندن واحد درسی اخلاق پرستاری و ارتباط حرفه ای (011/0P=) و سال تحصیل (037/0P=) دیده شد. به این صورت که دانشجویانی که این واحد را گذرانده و در سال پایین تر تحصیلی قرار داشتند نمره بالاتری کسب کرده بودند. با این وجود, در میزان آگاهی بر حسب جنسیت (550/0P=) و علاقه به رشته (546/0P=) تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری کلی: داشتن آگاهی در زمینه اخلاق حرفه ای و توانایی ارتباط مؤثر برای کادر درمان یک برتری محسوب می شود. با توجه به نتایج به دست آمده می توان امیدوار بود با ارائه دروس مرتبط با اخلاق و ارتباط در آموزش پرستاری و همچنین تدوین برنامه های آموزشی بیشتر در زمینه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی توسط برنامه ریزان و مسئولان آموزش علوم پزشکی بتوان به نتایج مطلوب تری در این زمینه دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غلامی باروقی، سحر، روانی پور، مریم، جهان پور، فائزه، و بایندری، فرشته. (1397). دانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران. نشریه پرستاری ایران، 31(114 )، 17-27. SID. https://sid.ir/paper/515370/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی باروقی سحر، روانی پور مریم، جهان پور فائزه، بایندری فرشته. دانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1397؛31(114 ):17-27. Available from: https://sid.ir/paper/515370/fa

    IEEE: کپی

    سحر غلامی باروقی، مریم روانی پور، فائزه جهان پور، و فرشته بایندری، “دانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران،” نشریه پرستاری ایران، vol. 31، no. 114 ، pp. 17–27، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button