مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی مرزی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: هدف پژوهش بررسی اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی مرزی بود. روش بررسی: این پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. از بین تمامی دانش آموزان دختر دیرآموز در پایه چهارم دبستان و ناحیه یک کرمان, به صورت نمونه گیری خوشه ایساده, 24 دانش آموز مرزی انتخاب شدند. سپس در هرگروه آزمایش و کنترل, هر یک, 12 دانش آموز جایگزین گردید. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای آموزش توجه را دریافت کردند, در حالی که گروه کنترل آموزشی را دریافت نکرد. برای گردآوری داده ها از مقیاس هوش وکسلر به عنوان ابزار شناسایی بهره هوشی مرزی و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی, به عنوان ابزارهای اندازه گیری استفاده شد. داده ها با تحلیل کواریانس چندمتغیری (MANCOVA) به کمک SPSS نسخه 20 تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که اثر آموزش توجه بر افزایش پیشرفت تحصیلی ریاضی (0٫ 001>p) و بر خودکارآمدی در مقیاس های استعداد (0٫ 001>p), بافت (0٫ 001>p) معنادار است, ولی بر مقیاس تلاش معنادار نیست. نتیجه گیری: درمجموع, براساس یافته های این پژوهش می توان گفت که آموزش توجه, نقش اساسی در بهبود پیشرفت تحصیلی ریاضی تحصیلی دانش آموزان دختر با هوش مرزی دارد و با درنظرگرفتن استعداد و بافت در خودکارآمدی آنان موثر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    توحیدی، افسانه، و کریمی بحرآُسمانی، ارسلان. (1397). اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی مرزی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/515517/fa

    Vancouver: کپی

    توحیدی افسانه، کریمی بحرآُسمانی ارسلان. اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی مرزی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/515517/fa

    IEEE: کپی

    افسانه توحیدی، و ارسلان کریمی بحرآُسمانی، “اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی مرزی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button