مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی یکپارچه قیمت، سیاست های وارانتی پایه و تمدید وارانتی با در نظر گرفتن محصولات از وارانتی خارج شده

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 امروزه تولیدکنندگان از وارانتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم جهت افزایش سهم بازار استفاده می کنند. ارائه محصول به بازار با وارانتی طولانی تر گرچه باعث جذب بیشتر مشتریان می شود, ولی هزینه های تولیدکننده را افزایش می دهد. در دنیای واقعی, تولیدکنندگان پس از اتمام وارانتی پایه, امکانی برای خریداران فراهم می کنند که با پرداخت مبلغی مشخص, بتوانند وارانتی خود را برای مدت زمانی معین تمدید نمایند. بدین ترتیب محصولاتی که وارانتی خود را تمدید نمی کنند به عنوان محصولات از وارانتی خارج شده, منبع اصلی سودآوری تولیدکننده از فروش قطعات یدکی محسوب می شوند. در این تحقیق مدلی جدید ارائه شده است که به تولیدکننده کمک می نماید در جهت افزایش سود و با در نظر گرفتن سطح رضایت مشتری و اثر فروش قطعات یدکی به محصولات از وارانتی خارج شده, مواردی نظیر قیمت گذاری محصول اصلی, طول دوره وارانتی پایه, طول دوره تمدید وارانتی, قیمت تمدید وارانتی را مورد بهینه سازی قرار دهد. برای حل مدل از الگوریتم ازدحام ذرات توسعه یافته و الگوریتم لیگ ورزشی استفاده شده است. با توجه به اینکه شرکت گلدیران در ایران به عنوان نماینده خدمات پس از فروش شرکت LG برای محصولات تحت این برند امکان تمدید وارانتی پایه را فراهم نموده است, مدل ارائه شده با داده های مربوط به محصولLED مورد حل قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد که شرکت گلدیران با تغییر مقادیر طول دوره وارانتی پایه و تمدید وارانتی با توجه به چرخه عمر محصول و مدت زمان برنامه ریزی می تواند به افزایش حاشیه سود تولیدکننده کمک نماید درصورتی که هم اکنون این شرکت برای تمامی محصولات خود طول دوره وارانتی و تمدید وارانتی را ثابت در نظر می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افصحی، محسن، حسین زاده کاشان، علی، استادی، بختیار، و ذگردی، سیدحسام الدین. (1397). بهینه سازی یکپارچه قیمت, سیاست های وارانتی پایه و تمدید وارانتی با در نظر گرفتن محصولات از وارانتی خارج شده. مهندسی و مدیریت کیفیت، 8(1 )، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/515673/fa

    Vancouver: کپی

    افصحی محسن، حسین زاده کاشان علی، استادی بختیار، ذگردی سیدحسام الدین. بهینه سازی یکپارچه قیمت, سیاست های وارانتی پایه و تمدید وارانتی با در نظر گرفتن محصولات از وارانتی خارج شده. مهندسی و مدیریت کیفیت[Internet]. 1397؛8(1 ):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/515673/fa

    IEEE: کپی

    محسن افصحی، علی حسین زاده کاشان، بختیار استادی، و سیدحسام الدین ذگردی، “بهینه سازی یکپارچه قیمت, سیاست های وارانتی پایه و تمدید وارانتی با در نظر گرفتن محصولات از وارانتی خارج شده،” مهندسی و مدیریت کیفیت، vol. 8، no. 1 ، pp. 63–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515673/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button