Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

951
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 بررسی عملکرد شرکت ها به دلیل محیط به شدت متغیر و مبتنی بر دانش اقتصادهای امروزی, چالشی حیاتی برای شرکت ها می باشد. این امر در فعالیت های بین المللی به دلیل انعطاف و پویایی بازارهای بین المللی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و منجر شده تا استراتژی های مختلفی به منظور حضور شرکت ها در اینگونه بازارها ارائه گردد. صادرات به عنوان متداول ترین و سریع ترین راه ورود به بازارهای بین المللی, خصوصاً در کشورهای درحال توسعه بسیار حائز اهمیت است. شرکت های صادراتی به منظور ارتقای عملکرد خود, با شناسایی بازارها و اتخاذ استراتژی های بازار محور, به سمت توسعه بازار گرایی در صادرات حرکت می-نمایند. این امر با توجه به پیشرفت های روزافزون فناوری های نو و هوشمندی بازارهای بین المللی, منجر به همراه شدن بازار گرایی با دانش محوری و توجه به دانش صادراتی در شرکت های صادراتی به منظور بهبود عملکرد آنها شده است. لذا تحقیق حاضر با استفاده از روش شناسی علّی و ابزار پرسشنامه و با بررسی 81 نفر از مدیران و کارشناسان صادراتی یک شرکت بزرگ خودروسازی در ایران, ضمن تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart PLS, به این نتیجه دست یافت که بازار گرایی صادراتی بر روی عملکرد صادراتی تاثیر گذار است. همچنین اثرگذاری بازارگرایی صادراتی بر دانش صادراتی و دانش صادراتی بر روی عملکرد صادراتی نیز مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت اثر پویایی بازار در تعدیل رابطه بازارگرایی صادراتی با عملکرد صادراتی نیز مورد تأیید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پورازبری، مصطفی، اکبری، محسن، و هوشمند چایجانی، میلاد. (1396). بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/515855/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پورازبری مصطفی، اکبری محسن، هوشمند چایجانی میلاد. بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/515855/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ابراهیم پورازبری، محسن اکبری، و میلاد هوشمند چایجانی، “بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 1–20، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا