مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوبی برای ایجاد ائتلاف در کسب وکارهای گردشگری با رویکرد فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 جهانی شدن, پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی موجب شده تا بازار رقابتی محلی در حد بازاری جهانی وسعت یابد؛ بازاری که دیگر سازمان ها به تنهایی قادر به بقا در آن نخواهند بود. دراین میان, کسب وکارها, با تشکیل ائتلاف و توسعة همکاری, منابع خود را به اشتراک گذاشته و حیات خود را تضمین می کنند. از سوی دیگر, باتوجه به رخدادهای اخیر کشور در حوزة سیاست های خارجی و بکر بودن بازار گردشگری, به نظر می رسد صنعت گردشگری را می توان یکی از مصادیق رشد به شمارآورد. این امر کسب وکارهای گردشگری را برای استفادة حداکثری از فرصت های بازار ترغیب می کند و باتوجه به وضعیت و بضاعت کسب وکارهای گردشگری کشور, اتخاذ راهبرد همکاری محتمل تر است. بنابراین نیاز به همکاری در میان کسب وکارهای گردشگری شدت خواهد یافت و گام اول برای تحقق چنین امری اتخاذ ملاحظات صحیح درخصوص شکل گیری چنین ائتلاف هایی است. ازاین رو, هدف از پژوهش حاضر ارائة چارچوب برای شکل گیری ائتلاف در کسب وکارهای گردشگری است. بدین منظور, برای درک عمیق از پدیدة شکل گیری ائتلاف ها, رویکرد تفسیرگرایانه اتخاذ و از روش فراترکیب, برای تجمیع و بسط آرای پیشین, استفاده شد. روش فراترکیب یکی از روش های کیفی تحقیق است که در آن محقق با تفسیر نتایج مطالعات پیشین به بسط مدلی جدید, در حوزه ای خاص می پردازد؛ بدین ترتیب, ضمن تجمیع آرای پیشین, تصویری بدیع از موضوع شکل خواهد گرفت. تحقیق حاضر منتج به تصویری کلی از مهم ترین ابعاد و مؤلفه های دخیل در شکل گیری یک ائتلاف گردشگری شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، حیدری، علی، ضرغام بروجنی، حمید، و شالبافیان، علی اصغر. (1395). ارائه چارچوبی برای ایجاد ائتلاف در کسب وکارهای گردشگری با رویکرد فراترکیب. گردشگری و توسعه، 5(3 (پیاپی 9) )، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/515959/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، حیدری علی، ضرغام بروجنی حمید، شالبافیان علی اصغر. ارائه چارچوبی برای ایجاد ائتلاف در کسب وکارهای گردشگری با رویکرد فراترکیب. گردشگری و توسعه[Internet]. 1395؛5(3 (پیاپی 9) ):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/515959/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، علی حیدری، حمید ضرغام بروجنی، و علی اصغر شالبافیان، “ارائه چارچوبی برای ایجاد ائتلاف در کسب وکارهای گردشگری با رویکرد فراترکیب،” گردشگری و توسعه، vol. 5، no. 3 (پیاپی 9) ، pp. 1–24، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button