مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل مفهوم, مبانی, اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری با استفاده از دو روش تحلیل مفهومی (مفهوم پردازی) و روش استنتاجی است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که در صورت بندی مفهوم عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری می توان به فرصت های آموزشی برابر, رعایت حقوق و استحقاق افراد باتوجه به تلاش و استعدادهای متربیان, جبران کمبودهای متربیان نیازمند توجه خاص, تلازم استعداد و وظایف متربیان اشاره نمود. مهم ترین مبانی عدالت تربیتی عبارت است از: 1. برخورداری انسان از تعلیم وتربیت, مصداق برخورداری از فیض عام خداوند است؛ 2. برخورداری انسان از تعلیم وتربیت یکی از جلوه های توازن در هستی به منزله اصل حاکم بر جهان آفرینش است؛ 3. برخورداری انسان از تعلیم وتربیت, جنبه ای از تحقق عدالت فردی است؛ 4. برخورداری انسان از تعلیم وتربیت زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی است؛ 5. تعلیم وتربیت مهم ترین عامل زمینه ساز رشد فطریات انسانی است؛ 6. تعلیم وتربیت مهم ترین عامل زمینه ساز رشد کرامت انسانی است؛ 7. تعلیم وتربیت ابزار اصلی رشد تعقل و اراده به عنوان ویژگی های ایجادکننده کرامت انسانی است؛ 8. تعلیم وتربیت ابزار رشد ارزش های اخلاقی است؛ 9. تعلیم وتربیت, زمینه ساز سعادت انسانی است, همچنین اصل آموزش همگانی, اصل فردیت در آموزش, اصل پرورش فطریات, اصل پرورش کرامت و اصل سعادت از مهم ترین اصول برآمده از آرای شهید مطهری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس مفرحه، سیدکاظم، ایروانی، شهین، شرفی جم، محمدرضا، و یاری قلی، بهبود. (1397). تحلیل مفهوم, مبانی, اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26 (دوره جدید)(41 )، 5-28. SID. https://sid.ir/paper/516140/fa

    Vancouver: کپی

    شمس مفرحه سیدکاظم، ایروانی شهین، شرفی جم محمدرضا، یاری قلی بهبود. تحلیل مفهوم, مبانی, اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1397؛26 (دوره جدید)(41 ):5-28. Available from: https://sid.ir/paper/516140/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم شمس مفرحه، شهین ایروانی، محمدرضا شرفی جم، و بهبود یاری قلی، “تحلیل مفهوم, مبانی, اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 26 (دوره جدید)، no. 41 ، pp. 5–28، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button