مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی فرایند جمع سپاری ایده پردازی خلاقانه برای تولیدات نمایشی صداوسیما

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 230

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر سعی دارد به طراحی فرآیند جمع سپاری ایده پردازی و جذب ایده های مردمی و سوژه های نو از مخاطبان به برنامه سازان و تولیدکنندگان صداوسیما یعنی اتصال مخاطبان ایده پرداز به مجاری نیازمند ایده های خلاقانه در تولید بپردازد. روش: برای انجام پژوهش از روش تئوری سازی داده بنیاد به عنوان یکی از رویکردهای محوری در پژوهش کیفی بهره گرفته شده است. به این منظور با کارشناسان و صاحب نظران حوزه های جمع سپاری, فیلمنامه نویسی, خلاقیت و ایده پردازی در سطوح دانشگاهی و سازمان صداوسیما که به روش نمونه گیری نظری انتخاب شده بودند, مصاحبه شد و مصاحبه ها تا حصول فرآیند اشباع نظری در مصاحبه بیستم ادامه یافت. طی فرآیند نمونه گیری متن مصاحبه ها در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی حاصل شدند. یافته ها: یافته های این پژوهش در مقوله های امکان سنجی و تعیین حدود جمع سپاری ایده پردازی, فرآیند نگارش خلاقانه فیلمنامه, نحوه جذب و انگیزش مخاطبان در استمرار همکاری, نحوه ارزیابی, دسته بندی و عرضه ایده ها, چگونگی جمع سپاری فرآیند ایده پردازی و جایگاه ایده های مردمی در ساختار رسمی دسته بندی شده و مدل عملیاتی تحقیق را تشکیل دادند. نتیجه گیری: این مدل علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات نمایشی, می تواند موجب بهینه سازی فرآیند ایده پردازی برای استفاده از ظرفیت مخاطبان, افزایش انگیزش و رضایت کارکنان داخلی سازمان شود و زمینه ای فراهم آورد تا مخاطب خود را جزئی از سازمان به حساب آورده و توجه خود و گروه های اجتماعی وابسته به خود را به تولیدات رسانه ای این سازمان معطوف کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، خواجه ئیان، داتیس، و مشرقی، محسن. (1398). طراحی فرایند جمع سپاری ایده پردازی خلاقانه برای تولیدات نمایشی صداوسیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(3 )، 189-230. SID. https://sid.ir/paper/516375/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، خواجه ئیان داتیس، مشرقی محسن. طراحی فرایند جمع سپاری ایده پردازی خلاقانه برای تولیدات نمایشی صداوسیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1398؛9(3 ):189-230. Available from: https://sid.ir/paper/516375/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، داتیس خواجه ئیان، و محسن مشرقی، “طراحی فرایند جمع سپاری ایده پردازی خلاقانه برای تولیدات نمایشی صداوسیما،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 3 ، pp. 189–230، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button