مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش کتاب «تفکر و سبک زندگی» بر یادگیری تفکر و سبک زندگی و مهارت های دانش آموزان شهرستان قلعه گنج در سال تحصیلی 94-93

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 105

چکیده

 درس تفکر و سبک زندگی با هدف تقویت مهارت های تفکر و سبک زندگی دانش آموزان در بعضی مدارس ابتدایی کشور اجرا شده است. هدف: مطالعه حاضر, بررسی تاثیرآموزش کتاب» تفکر و سبک زندگی» بر مهارت های تفکر و سبک زندگی دان شآموزان شهرستان قلعه گنج به انجام رسیده و در پی بررسی میزان تاثیرگذاری این درس آزمایشی بوده است.روش: روش این پژوهش, نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود, جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان قلعه گنج در سال تحصیلی 93-94 بود. نمونه مورد مطالعه شامل 48 نفر بود که در قالب 3 گروه 16 در سه گروه مداخله, شبه مداخله وگواه با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و جایگزاری شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه 20 سوالی مهارت تفکر و پرسش نامه 30 سوالی سبک زندگی استفاده شده است. داده ها با کمک نرم افزار SPSS 21 وبا استفاده از آماره های توصیفی, تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: یافته های این مطالعه, نشان دادند که آموزش تفکر بر یادگیری تفکر و سبک زندگی دان شآموزان موثر بوده است. بعلاوه میزان اثربخشی مداخله بر زیرمقیاس های 10 گانه سبک زندگی تفاوت هایی را نشان داد. یافته ها در قالب جایگاه نظری موجود و ادبیات پژوهش تبیین شده اند. بنابر نتایج, تعمیق و آموزش این گونه دوره های آموزشی و تربیتی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی نسب، عباسعلی، خانه باز، علی، و فضیلت پور، مسعود. (1394). بررسی تاثیر آموزش کتاب «تفکر و سبک زندگی» بر یادگیری تفکر و سبک زندگی و مهارت های دانش آموزان شهرستان قلعه گنج در سال تحصیلی 94-93. پژوهش در نظام های آموزشی، 9(29)، 81-105. SID. https://sid.ir/paper/516433/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی نسب عباسعلی، خانه باز علی، فضیلت پور مسعود. بررسی تاثیر آموزش کتاب «تفکر و سبک زندگی» بر یادگیری تفکر و سبک زندگی و مهارت های دانش آموزان شهرستان قلعه گنج در سال تحصیلی 94-93. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1394؛9(29):81-105. Available from: https://sid.ir/paper/516433/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رستمی نسب، علی خانه باز، و مسعود فضیلت پور، “بررسی تاثیر آموزش کتاب «تفکر و سبک زندگی» بر یادگیری تفکر و سبک زندگی و مهارت های دانش آموزان شهرستان قلعه گنج در سال تحصیلی 94-93،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 29، pp. 81–105، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button