مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت های زندگی)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 88

چکیده

 پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی و شناخت ویژگی های کتاب بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین می پردازد. جامعه اول تحقیق, کتاب تعلیمات اجتماعی ششم و واحد تحلیل جمله و جامعه دوم تعداد 30 نفر از معلمان ششم ابتدایی بخش مرکزی کازرون به صورت تمام شماری بود. روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بر اساس سه مقوله فوق و سیاهه تحلیل محتوا بود. برای محاسبه پایایی و روایی از آلفای کرونباخ با 0.85 وروایی محتوایی استفاده شد, درمجموع با استفاده از آزمون خی دو نتایج زیر حاصل شد: از دید معلمان, کتاب اجتماعی ششم در سطح متوسطی (43 %) به مولفه هویت ملی, در سطح پایین تر از متوسط با (36%) به مولفه آداب و مهارت های زندگی و در سطح متوسطی (50%) به مولفه اخلاق در نظام اجتماعی پرداخته است. در تحلیل محتوا, از میان مقوله های هویت ملی به ویژگی های جغرافیایی با (23 %) بیشترین توجه و به نماد ملی و اسطوره ملی به ترتیب با (15.5% و 07%) کمترین توجه شده است. از میان مقوله های آداب و مهارت های زندگی به تصمیم گیری بیشترین توجه (49%) و به تفکر انتقادی ومقابله با استرس با (06% و 5%) درصد به ترتیب کمترین توجه شده است. از میان مقوله های اخلاق در نظام اجتماعی به میهن دوستی بیشترین توجه (32%) و به عدالت جویی (13%) کمترین توجه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدالهی، فاطمه، قاسمی زاد، علیرضا، و دهقانی، یوسف. (1395). تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 79-88. SID. https://sid.ir/paper/516442/fa

    Vancouver: کپی

    اسدالهی فاطمه، قاسمی زاد علیرضا، دهقانی یوسف. تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):79-88. Available from: https://sid.ir/paper/516442/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اسدالهی، علیرضا قاسمی زاد، و یوسف دهقانی، “تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی)،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 79–88، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button