مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اجرای سیستم های مدیریت کیفیت جامع در راستای کاهش آسیب پذیری صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 46

کلیدواژه

مدیریت کیفیت جامع (TQM)Q2

چکیده

 افزایش کیفیت محصول و خدمات با کاهش آسیب پذیری و هزینه ها رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل, با توجه به اینکه در سال های اخیر مدیریت سازمان ها بیشتر بر مدیریت جامع (TM) متمرکز شده است, نمی توان تاثیر مدیریت کیفیت جامع (TQM) را در بقای سازمان ها نادیده گرفت. هدف این مطالعه شناسایی و بررسی موانع اجرایTQM  در صنعت بانکداری در راستای کاهش آسیب پذیری در این صنعت است. به این منظور, بانک تجارت که از گسترده ترین بانک های خصوصی ایران است, با بیش از 2400 شعبه فعال, به عنوان نمونه این مطالعه انتخاب شد. جامعه هدف این مطالعه 47 شعبه بود و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 42 نمونه در نظر گرفته شد که 62 نفر از مدیران و سرپرستان شعب استان قزوین را دربر می گیرد. ابزار پژوهش, پرسشنامه عمومی (اطلاعات فردی) و پرسشنامه اختصاصی (شامل پنج مولفه اصلی ویژگی های فرهنگی و کارمندان, ویژگی های زیرساختی, ویژگی های مدیران, ویژگی های رقابت پذیری و ویژگی های سازمانی) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel و نرم افزار آماری SPSS.16 استفاده شد. مولفه های تاثیرگذار بر استقرار ناموفق TQM و اثرگذاری این مولفه ها و شاخص های آنها, سنجش و رتبه بندی شده و نتایج حاصل تحلیل شد و به ترتیب ابعاد سازمانی, زیرساختی, فرهنگی و کارمندان و مدیران بیشترین تاثیر را بر اجرای ناموفق TQM داشتند. با توجه به تاثیر مستقیم اجرای موفقTQM  بر افزایش کیفیت و تاثیر مستقیم افزایش کیفیت بر کاهش آسیب ها, کیفیت نه تنها به عنوان مقصد, بلکه باید به منزله سفری بدون مخاطره تلقی شود. با کنترل موانع اجرای موفق TQM, می توان آسیب پذیری این صنعت را به منظور کنترل هزینه, رشد و بهبود مستمر کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقیمی، مصطفی، خطیبی، سیدامیرمحمد، و عبدالشاه، محمد. (1395). اجرای سیستم های مدیریت کیفیت جامع در راستای کاهش آسیب پذیری صنعت بانکداری. مدیریت مخاطرات محیطی، 3(1 )، 33-46. SID. https://sid.ir/paper/516564/fa

    Vancouver: کپی

    مقیمی مصطفی، خطیبی سیدامیرمحمد، عبدالشاه محمد. اجرای سیستم های مدیریت کیفیت جامع در راستای کاهش آسیب پذیری صنعت بانکداری. مدیریت مخاطرات محیطی[Internet]. 1395؛3(1 ):33-46. Available from: https://sid.ir/paper/516564/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی مقیمی، سیدامیرمحمد خطیبی، و محمد عبدالشاه، “اجرای سیستم های مدیریت کیفیت جامع در راستای کاهش آسیب پذیری صنعت بانکداری،” مدیریت مخاطرات محیطی، vol. 3، no. 1 ، pp. 33–46، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button