Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

363
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

350
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله با نارسایی توجه و عادی, در شهر اصفهان بود. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه های کنترل بود. روش نمونه گیری دو مرحله ای بود. نمونه نهایی شامل 20 پسر با نارسایی توجه (10 کودک گروه آزمایش و 10 کودک گروه کنترل اول) و 9 کودک عادی در گروه کنترل دوم بود. ابزارهای به کار رفته عبارت بودند از مقیاس خزانه لغات تصویری بریتانیا, فرم کوتاه آزمون هوش وکسلر برای کودکان (ویسک - آر) و خرده آزمون برج از آزمون عصب روانشناختی نپسی. به منظور بررسی گفتار شخصی کودکان, از آن ها حین حل خرده آزمون برج فیلمبرداری شد و فیلم ها توسط سه کدگذار مورد تحلیل محتوا قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که کودکان با نارسایی توجه به طور معناداری خطاهای بیشتری را نسبت به گروه کنترل اول و دوم داشتند؛ در حالیکه هم در گروه آزمایش و هم در گروه کنترل دوم (که هر دو آموزش دریافت کرده بودند) میزان گفتار شخصی به طور معناداری در مقایسه با گروه کنترل اول که آموزش دریافت نکرده بود, افزایش یافت. با توجه به یافته پژوهش می توان نتیجه گیری کرد که گرچه آموزش گفتار شخصی, میزان گفتار شخصی کودکان با نارسایی توجه را افزایش می دهد اما این افزایش لزوما باعث افزایش کارکرد کودکان نمی شود, بلکه امکان دارد در مورد تکالیف دشوار نتیجه معکوس بدهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، ملیحه سادات، امیری، شعله، ملک پور، مختار، و مولوی، حسین. (1394). مقایسه تاثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی. روانشناسی افراد استثنایی، 5(19 )، 23-57. SID. https://sid.ir/paper/516666/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی ملیحه سادات، امیری شعله، ملک پور مختار، مولوی حسین. مقایسه تاثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1394؛5(19 ):23-57. Available from: https://sid.ir/paper/516666/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه سادات کاظمی، شعله امیری، مختار ملک پور، و حسین مولوی، “مقایسه تاثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 5، no. 19 ، pp. 23–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا