Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

375
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 78

چکیده

 در سال های اخیر, ابزارهای نوآورانه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها با قابلیت نصب برنامه های کاربردی, امکان ارائه خدمات بانکداری همراه را به وجود آورده است. علیرغم مزایای بانکداری همراه, استفاده از آن به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفته است و مشتریان هم چنان مایل به انجام امور بانکی خود با استفاده از رویه های سنتی هستند. با توجه به اینکه اگر بانکداری همراه مورد توجه مشتریان قرار نگیرد, نمی توان از منافع آن به طور کامل بهره مند شد, شناسایی عوامل مؤثر بر قصد پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان اهمیت زیادی دارد. هدف این مقاله بررسی اثر نوآوری شخصی, تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه تصمیم گیری مبتنی بر ارزش توسط مشتریان است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان شعب بانک های مختلف شهر اصفهان است. با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری, تعداد اعضای نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر محاسبه و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای انتخاب اعضای نمونه استفاده شد. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری و با رویکرد مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار Warp PLS تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد قصد پذیرش بانکداری همراه تحت تأثیر پیامدهای مثبت و منفی ادراک شده قرار دارد. به این صورت که مزیت نسبی و سازگاری ادراک شده بر قصد پذیرش بانکداری همراه تأثیر مثبت دارد. اما ریسک ادراک شده دارای تأثیر منفی بر قصد پذیرش بانکداری همراه است. همچنین مشخص شد که نوآوری شخصی به طور مستقیم و نیز غیرمستقیم, از طریق افزایش مزیت نسبی ادراک شده و کاهش ریسک-ادراک شده بر قصد پذیرش بانکداری همراه تأثیر می گذارد. تأثیرات اجتماعی نیز بر مزیت نسبی ادراک شده و قصد پذیرش بانکداری همراه اثر مثبت و بر ریسک ادراک شده اثر منفی داشت. تبلیغات تنها بر کاهش ریسک ادراک شده تأثیر داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی دولت آبادی، حسین، قادری، هانیه، و کنعانی، انسیه. (1396). بررسی اثر نوآوری شخصی, تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش. راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 63-78. SID. https://sid.ir/paper/517123/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی دولت آبادی حسین، قادری هانیه، کنعانی انسیه. بررسی اثر نوآوری شخصی, تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):63-78. Available from: https://sid.ir/paper/517123/fa

    IEEE: کپی

    حسین رضایی دولت آبادی، هانیه قادری، و انسیه کنعانی، “بررسی اثر نوآوری شخصی, تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 63–78، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا