Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,371
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهش روایی: ماهیت تجربه

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 14

چکیده

 چکیده تجربه یکی از مفاهیم اساسی کارورزی است. از برنامة درسی کارورزی تربیت معلم انتظار می رود که فرصت هایی برای تجربه ورزی دانشجویان در محیط های واقعی کلاس و مدرسه فراهم کند تا با یادگیری از طریق تجربه سفر خود از بی تجربه به باتجربه را آغاز کنند. همچنین از معلمان در مقام پژوهش گران روایی انتظار می رود از این ابزار کارآمد برای پژوهش در تجربة خود استفاده کنند. اما, اگر فهم روشنی از مفهوم و ماهیت تجربه نداشته باشیم, نه قادریم آگاهانه یادگیری از طریق تجربه را تجربه کنیم, نه قادریم از پژوهش روایی به درستی برای پژوهش در تجربه مان استفاده کنیم. بنابر این, اگر پژوهش روایی را برای مطالعة تجربه در دورة کارورزی مناسب تشخیص داده ایم, درست آن است که ابتدا بپرسیم تجربه چیست؟ ساده ترین راه برای جستجوی پاسخ این سؤال این است که معلمانی باتجربه را تعقیب کنی که در ماهیت تجربه تحقیق و تأمل کرده اند, و هرکجا آن ها را یافتی از آن ها سؤال کنی. این مقاله درصدد خواندن «ماهیت تجربه» از دیدگاه دیویی است. خواندنی که دلالت هایی برای بهبود روایت تجربه های ما به همراه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آل حسینی، فرشته. (1394). پژوهش روایی: ماهیت تجربه. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 1(1 )، 3-14. SID. https://sid.ir/paper/517228/fa

    Vancouver: کپی

    آل حسینی فرشته. پژوهش روایی: ماهیت تجربه. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1394؛1(1 ):3-14. Available from: https://sid.ir/paper/517228/fa

    IEEE: کپی

    فرشته آل حسینی، “پژوهش روایی: ماهیت تجربه،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 1، no. 1 ، pp. 3–14، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا