مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محرک های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق, بررسی ارزش ویژه برند سبز و محرک های مؤثر بر آن (کیفیت درک شده برند, اعتبار برند, تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز) می باشد. روش انجام تحقیق, توصیفی بوده و از نظر هدف, کاربردی است. جامعه آماری این مطالعه را مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی کم مصرف در استان گیلان تشکیل می دهند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد, 384 نفر محاسبه گردید. برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شد. برای تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل بهره گرفته شده است. یافته ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته, امّا با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق درباره معناداری نقش متغیرهای واسطه ای نشان داد که همه نقش های واسطه ای, به غیر از نقش واسطه ای اعتبار برند در رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز, معنی دار می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دل افروز، نرگس، گلی، آرمین، و خسروی، محمدرضا. (1396). محرک های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز. راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 99-110. SID. https://sid.ir/paper/517802/fa

    Vancouver: کپی

    دل افروز نرگس، گلی آرمین، خسروی محمدرضا. محرک های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):99-110. Available from: https://sid.ir/paper/517802/fa

    IEEE: کپی

    نرگس دل افروز، آرمین گلی، و محمدرضا خسروی، “محرک های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 99–110، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button