Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

723
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فهم خود-پژوهی به عنوان یک روش تحقیق برای معلمان و مدرسان تربیت معلم

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 160

چکیده

 در این مقاله نویسنده, خود پژوهی را به عنوان یکی از روشهای تحقیق معلمان و مدرسان تربیت معلم معرفی می کند که می تواند در توسعه حرفه ای آنها, نقش مهمی ایفا کند. این مقاله از طریق بررسی سیر شکل گیری و تحول خودپژوهی, ضمن ارایه تعاریف مختلف برای آن از دید صاحب نظران, تفاوت خودپزوهی با کنش پژوهی, ویژگیهای خودپژوهی و چگونگی انجام یک پژوهش خودپژوهی را بررسی می کند. یکی از ویژگی های جالب خودپژوهی, برخورداری از ماهیت متضاد است. برای مثال, از یک طرف, خودپژوهی روشی برای مطالعه فرد است, در عین حال, محققان این حوزه ادعا می کنند که این مطالعه باید براساس همکاری با دیگران انجام گیرد بحث اصلی در این مقاله این است که محققان خودپژوهی, تجارب خویش را به عنوان یک منبع اصلی پژوهشی در نظر می گیرند, و «خود» را در میدان عمل, به قصد بازسازی باورها و شیوه های عمل, محور اصلی مساله پژوهشی قرار می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساماراس، آناستازیا، و فرییزه، آنه. (1397). فهم خود-پژوهی به عنوان یک روش تحقیق برای معلمان و مدرسان تربیت معلم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 4(5 )، 141-160. SID. https://sid.ir/paper/518121/fa

    Vancouver: کپی

    ساماراس آناستازیا، فرییزه آنه. فهم خود-پژوهی به عنوان یک روش تحقیق برای معلمان و مدرسان تربیت معلم. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1397؛4(5 ):141-160. Available from: https://sid.ir/paper/518121/fa

    IEEE: کپی

    آناستازیا ساماراس، و آنه فرییزه، “فهم خود-پژوهی به عنوان یک روش تحقیق برای معلمان و مدرسان تربیت معلم،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 4، no. 5 ، pp. 141–160، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا