مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش موسیقی در توانایی هوشی کودکان پیش دبستان

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 159

چکیده

 پژوهش حاضر با شناخت تاثیر آموزش موسیقی به روش ارف بر توانایی هوشی کودکان پیش دبستان انجام شد. با استفاده از روش نمونه برداری در دسترس, 30 کودک 5 ساله (16 پسر, 14 دختر) انتخاب شدند و در دو گروه مداخله و گواه مورد بررسی قرار گرفتند. به اعضای گروه مداخله به مدت 6 ماه, هفته ای یک جلسه دو ساعته, موسیق آموزش داده شد. سپس در هر دو گروه مقیاس هوش وکسلر برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی (1967, اقتباس از رضویه, 1384) اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش موسیقی به طورمعناداری بهره هوش کلامی و غیر کلامی کودکان را افزایش داد. در نهایت, تاثیر آموزش موسیقی بر توانایی هوشی کودکان پیش دبستان مورد بحث قرار گرفت.پژوهش حاضر با شناخت تاثیر آموزش موسیقی به روش ارف بر توانایی هوشی کودکان پیش دبستان انجام شد. با استفاده از روش نمونه برداری در دسترس, 30 کودک 5 ساله (16 پسر, 14 دختر) انتخاب شدند و در دو گروه مداخله و گواه مورد بررسی قرار گرفتند. به اعضای گروه مداخله به مدت 6 ماه, هفته ای یک جلسه دو ساعته, موسیق آموزش داده شد. سپس در هر دو گروه مقیاس هوش وکسلر برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی (1967, اقتباس از رضویه, 1384) اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش موسیقی به طورمعناداری بهره هوش کلامی و غیر کلامی کودکان را افزایش داد. در نهایت, تاثیر آموزش موسیقی بر توانایی هوشی کودکان پیش دبستان مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم تبار، سیدنبی اله، حسینی، محبوبه، حاجی تبارفیروزجائی، محسن، و گودرزی، نفیسه. (1394). اثربخشی آموزش موسیقی در توانایی هوشی کودکان پیش دبستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 11(37)، 139-159. SID. https://sid.ir/paper/518282/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم تبار سیدنبی اله، حسینی محبوبه، حاجی تبارفیروزجائی محسن، گودرزی نفیسه. اثربخشی آموزش موسیقی در توانایی هوشی کودکان پیش دبستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛11(37):139-159. Available from: https://sid.ir/paper/518282/fa

    IEEE: کپی

    سیدنبی اله قاسم تبار، محبوبه حسینی، محسن حاجی تبارفیروزجائی، و نفیسه گودرزی، “اثربخشی آموزش موسیقی در توانایی هوشی کودکان پیش دبستان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 11، no. 37، pp. 139–159، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button