مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری: بهبود محیط آموزش بالینی برای ارتقا یادگیری دانشجویان پرستاری عرصه

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 33

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): یادگیری مهارت های بالینی یکی از عوامل مهم در آموزش دانشجویان پرستاری است(1). در تئوری یادگیری تجربی، بیان شده است که محیط نقش مهمی در یادگیری دارد؛ زیرا تعامل فرد با محیط باعث ایجاد یادگیری در فرد میشود (2). محیط بالینی در برگیرنده کلیه شرایط و محرک های مؤثر بر یادگیری است. محیط از عوامل شناختی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، احساسی، انگیزشی و درسی تشکیل شده است. در این محیط متغیرهای بسیاری از جمله دانشجو، مربی بالینی و پرسنل بخش، نتایج یادگیری دانشجویان را تحت تأثیر قرار می دهند(3). نتایج حاصل از مطالعات مختلف انجام شده در ایران، مشکلاتی جدی را در روند موجود مدیریت آموزشی عرصه در کشورمان مطرح نموده اند که عمدتاً به عدم مشارکت مؤثر و ارتباط اثربخش و هدفمند دانشکده و بیمارستان و عدم حمایت آموزشی از دانشجویان در بالین بر می گردد و منجر به ضعف جدی آموزش بالینی دانشجویان، عمیق تر شدن شکاف بین تئوری و بالین و کسب ناکافی مهارت ها و توانمندی های علمی و بالینی فارغ التحصیلان پرستاری شده است(4). عدم توجیه مناسب مسؤولین بخش ها و سوپروایزرهای بالینی بیمارستان درخصوص وظایف دانشجویان عرصه، برخورد نامناسب از قبیل عدم پذیرش دانشجو به عنوان عضوی از تیم پرستاری بخش، عدم همکاری با وی و عدم رعایت احترام توسط برخی مسؤولین و پرسنل پرستاری از جمله مشکلاتی بود که تمامی دانشجویان عرصه شرکت کننده در این مطالعه به آن اذعان داشتند(5). بیشترین عوامل بازدارنده یادگیری مهارت های بالینی، مربوط به وجود استرس در بخش، عدم حمایت دانشجو توسط پرسنل و تندخویی و عصبانی مزاج بودن پرسنل بیان شده است(6). ارتباط با پرسنل بیمارستان و پشتیبانی آنها برای دانشجویان مهم است. دانشجویان نیاز به حمایت و پذیرفته شدن توسط پرستاران بخش دارند. تا زمانیکه دانشجویان خود را بخشی از محیط احساس نکنند، فرآیند یادگیری بالینی کاملی اتفاق نمیافتد(7)...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارچه بافیه، سمانه. (1397). کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری: بهبود محیط آموزش بالینی برای ارتقا یادگیری دانشجویان پرستاری عرصه. مدیریت پرستاری، 7(4 (ویژه نامه))، 25-33. SID. https://sid.ir/paper/518583/fa

    Vancouver: کپی

    پارچه بافیه سمانه. کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری: بهبود محیط آموزش بالینی برای ارتقا یادگیری دانشجویان پرستاری عرصه. مدیریت پرستاری[Internet]. 1397؛7(4 (ویژه نامه)):25-33. Available from: https://sid.ir/paper/518583/fa

    IEEE: کپی

    سمانه پارچه بافیه، “کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری: بهبود محیط آموزش بالینی برای ارتقا یادگیری دانشجویان پرستاری عرصه،” مدیریت پرستاری، vol. 7، no. 4 (ویژه نامه)، pp. 25–33، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button