Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استراتژی توسعه ی اقتصاد فرهنگی صنعت مد در ایران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 بیان مسئله: صنعت مد در دهه های اخیر ایران, علی رغم پیشینه ی تاریخی از یک سو با منطق اقتصادی و از سوی دیگر با ملاحظات اجتماعی و سیاسی ویژه ای روبه رو بوده که آن را با چالش های فراوانی مواجه کرده است. بر این اساس, نهادهای اجتماعی بر آن شدند تا با فعالیت های تجاری, تبلیغاتی و فرهنگی, این هنر-صنعت را به حوزه ی صنایع خلاق وارد کنند و در عمل نیز موجب شکل گیری جریانی شدند که در سپهر توسعه ی اقتصادی صنایع فرهنگی کشور به نمایش درمی آید. از آن جا که بررسی دگرگونی های ارزشی در جامعه یکی از عناصر کلیدی در نظام فرهنگی هر جامعه به حساب می آید, مسئله ی اصلی پژوهش حاضر, با تمرکز بر صنایع فرهنگی و پذیرش دگرگونی در نظام ارزشی جامعه ی ایران, دستیابی به شناخت ارزش های اقتصادی هنر-صنعت مد و ابعاد آن و نقاط ضعف, قدرت و تشدیدکننده هایی است که موجب ساماندهی مفهوم و موقعیت اقتصاد خلاق در این حوزه از طریق تعاملات برون مرزی و فرایند فرهنگ سازی شده اند. هدف پژوهش: مقاله ی حاضر در پی دستیابی به فرایند ارزش محور در مداخله ی عوامل زمینه ساز و تبیین راهبردهای گزینشی توسعه ی اقتصاد فرهنگی صنعت مد ایران و پاسخ گویی به این پرسش های اساسی است که صنعت مد در تحقق چشم انداز اقتصاد فرهنگی کشور می تواند چه نقشی را ایفا کند؟ چگونه می توان با تغییر در نظام های ارزشی به رشد اقتصادی هنری که تولید می شود شکل داد؟ روش تحقیق: روش تحقیق این مقاله کیفی, توصیفی-تحلیلی و گردآوری اطلاعات از طریق منابع اسنادی و یافته های میدانی و مبتنی بر تحلیل محتواست. نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است آمیزش هنر با ابتکار و خلاقیت, مدیریت دانش, تولید و فن آوری روز و مهندسی مجدد فرآیندهای کسب وکار از طریق برکشیدن اقتصادخلاق در صنعت مد, موجب افزایش رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاقوتی، سپیده، موسوی لر، اشرف السادات، و فربود، فریناز. (1398). استراتژی توسعه ی اقتصاد فرهنگی صنعت مد در ایران. باغ نظر، 16(80 )، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/518584/fa

    Vancouver: کپی

    یاقوتی سپیده، موسوی لر اشرف السادات، فربود فریناز. استراتژی توسعه ی اقتصاد فرهنگی صنعت مد در ایران. باغ نظر[Internet]. 1398؛16(80 ):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/518584/fa

    IEEE: کپی

    سپیده یاقوتی، اشرف السادات موسوی لر، و فریناز فربود، “استراتژی توسعه ی اقتصاد فرهنگی صنعت مد در ایران،” باغ نظر، vol. 16، no. 80 ، pp. 63–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا