مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری، یاددهی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 95

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 ازآنجائیکه آموزش وپرورش کلیدتوسعه همه جانبه جوامع بشری است، یکی از اساسی ترین وظایف و مأموریت های خودرا تربیت انسانی کیفی، توسعه یافته و مولد می داند. نیروی انسانی کارآمد با تأکید بر دانش، مهارت و اندیشه های بلند موجب تحول وپیشرفت جامعه می شود. تغییر و تحولات دنیای کنونی ایجاب می کندکه دستگاه تعلیم وتربیت ازطریق تدارک زمینه های تربیتی، شایستگی های لازم رادرافرادبرای تامین سعادت ونیکبختی جامعه فراهم نماید، تادانش آموزان بتوانند به رشدعلایق، استعدادها وتوانمندی های خود پی ببرند. خوشبختانه با ارتقاءسطح علمی و فرهنگی جامعه، متخصصان تعلیم وتربیت بادراختیارگذاشتن حاصل یافته های علم روانشناسی و مشاوره و اصول وقوانین آن، تلاش کرده اند درطرح ریزی برنامه های آموزشی وانتخاب معلمان در امر تدریس؛ شکوفایی استعداد های بالقوه دانش آموزان وایجادانگیزه تحصیلی دانش آموزان هرچه بیشتر مفید و مؤثر باشند. آنان در یافته های خود، بر مباحثی چون رشد، خصوصیات روانی، عاطفی، اجتماعی وجسمانی کودکان ونوجوانان، روش ها و هدف های آموزشی، روش های ایجادانگیزه واستعدادها و علایق دانش آموزان تاکید دارند. و ازآنجاکه معلمان اوقات بیشتری رابا دانش آموزان می گذرانند، بهترازسایرکارکنان مدرسه وزودترازآنان می توانندبه دانش آموزان کمک کنند. معلمان درحین تدریس درکلاس درس، مشکلات دانش آموزان را از قبیل ناسازگاری، انزواطلبی، اختلال در یادگیری، مسائل خانوادگی، .... راشناسایی می کنند...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی سندرکی، مصطفی. (1399). یادگیری, یاددهی. پژوهشنامه اورمزد، -(50 (ضمیمه شماره 2) )، 81-95. SID. https://sid.ir/paper/518594/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی سندرکی مصطفی. یادگیری, یاددهی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(50 (ضمیمه شماره 2) ):81-95. Available from: https://sid.ir/paper/518594/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی زارعی سندرکی، “یادگیری, یاددهی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 50 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 81–95، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button