مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت های حرکتی دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر

صفحات

 صفحه شروع 473 | صفحه پایان 490

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر رشد مهارت های حرکتی دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر بود. به همین منظور 20 دختر کم توان ذهنی تربیت پذیر از مرکز سازمان بهزیستی شهرستان مریوان با میانگین سنی 8.3±1.11 سال و ضریب هوشی 39.14±6.84 با روش نمونه گیری هدفمند بررسی شدند. از همه کودکان پیش آزمون گرفته شد, سپس نمونه ها به صورت هدفمند به دو گروه 10 نفری کنترل و مداخله تقسیم شدند. برای سنجش مهارت های حرکتی درشت و ظریف از آزمون تبحر حرکتی برونینکس- اوزرتسکی استفاده شد. گروه مداخله, تمرینات ادراکی- حرکتی را طی 24 جلسه و هر جلسه 45 تا 60 دقیقه و 3 روز در هفته انجام دادند. پس از 24 جلسه تمرین از هر دو گروه, پس آزمون به عمل آمد. تجزیه وتحلیل داده ها که با استفاده از آزمون آماری K-S, ویلکاکسون و یو من ویتنی انجام گرفت, نشان داد که مداخله تمرینات ادراکی- حرکتی تاثیر معناداری روی مهارت های حرکتی درشت در گروه تمرینی داشته است (P<0.05). درحالی که تاثیر این دوره تمرینی بر مهارت های ظریف از نظر آماری معنادار نبود (P>0.05). از نتایج چنین برداشت می شود که برنامه تمرینی به کاررفته در تحقیق حاضر برای بهبود مهارت های حرکتی درشت دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر مناسب است و مراکز مربوط می توانند از آن به عنوان برنامه تمرینی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باغنده، حسین، حومنیان، داوود، و عرب عامری، الهه. (1394). تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت های حرکتی دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 7(4)، 473-490. SID. https://sid.ir/paper/518671/fa

    Vancouver: کپی

    باغنده حسین، حومنیان داوود، عرب عامری الهه. تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت های حرکتی دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1394؛7(4):473-490. Available from: https://sid.ir/paper/518671/fa

    IEEE: کپی

    حسین باغنده، داوود حومنیان، و الهه عرب عامری، “تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت های حرکتی دختران کم توان ذهنی تربیت پذیر،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 7، no. 4، pp. 473–490، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button