Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

223
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازگشت گازهای خروجی به داخل محفظه ی احتراق بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 19

چکیده

 در کار حاضر از یک مدل دینامیک سیالات محاسباتی به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن (HCCI) استفاده شده است. در راستای اعتباربخشی این مدل, از نتایج تجربی حاصل از موتور نمونه ی Dutez با سوخت متان و تزریق سوخت ثانویه ی دیزل به داخل سیلندر در 270oCAD استفاده شده است. بررسی ها نشان می دهد که تطبیق قابل قبولی بین مدل و نتایج تجربی وجود دارد. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که با افزایش میزان گازهای برگشتی به داخل سیلندر, فشار و متوسط دمای داخل سیلندر کاهش می یابد. با افزایش EGR نیز میزان تولید NOX کاهش می یابد. همچنین با افزایش درصد EGR میزان دوده ی تولیدشده افزایش می یابد که این عملکرد ناشی از تولید احتراق ناقص است. افزایش EGR موجب کاهش میزان تولید CO2 شده و در همین راستا با افزایش درصد EGR میزان CO افزایش می یابد. در ادامه تغییرات دما, NOX تولیدی, و اکسیژن شرکت کننده در واکنش های داخل سیلندر نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالعی، مهدی، جعفرمدار، صمد، خلیل آریا، شهرام، و منصوری، مهدی. (1395). بررسی تاثیر بازگشت گازهای خروجی به داخل محفظه ی احتراق بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، 32-3(2)، 13-19. SID. https://sid.ir/paper/518678/fa

    Vancouver: کپی

    طالعی مهدی، جعفرمدار صمد، خلیل آریا شهرام، منصوری مهدی. بررسی تاثیر بازگشت گازهای خروجی به داخل محفظه ی احتراق بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)[Internet]. 1395؛32-3(2):13-19. Available from: https://sid.ir/paper/518678/fa

    IEEE: کپی

    مهدی طالعی، صمد جعفرمدار، شهرام خلیل آریا، و مهدی منصوری، “بررسی تاثیر بازگشت گازهای خروجی به داخل محفظه ی احتراق بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن،” مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، vol. 32-3، no. 2، pp. 13–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا