مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 177

چکیده

 هدف از انجام پژوهش بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. بدین منظور از بین دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-91 تعداد 30 نفر با روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر که روایی و اعتبار آن نیز مورد تایید قرارگرفته است, استفاده شد.داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.نتایج نشان داد که برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر میزان نمرات هوش تجسمی– فضایی, هوش کلامی- زبانی, هوش موسیقایی- موزون, هوش جنبشی- بدنی, هوش درون فردی به جز هوش برون فردی و هوش منطقی-ریاضی, دانش آموزان شرکت کننده در پس آزمون گروه آزمایشی تاثیر مثبت داشته است (P<0.01), بنابراین می توان نتیجه گرفت که برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مفید, جهت افزایش مهارت های هوشی دانش آموزان مورداستفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، سالار، زارع، حسین، و فتوت، اعظم. (1394). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 11(36)، 151-177. SID. https://sid.ir/paper/518927/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی سالار، زارع حسین، فتوت اعظم. اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛11(36):151-177. Available from: https://sid.ir/paper/518927/fa

    IEEE: کپی

    سالار فرامرزی، حسین زارع، و اعظم فتوت، “اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 11، no. 36، pp. 151–177، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518927/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button