Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 148

چکیده

 امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت در دنیا شناخته میشود. با توجه به فراگیر شدن فناوری اطلاعات و کسب وکارهای الکترونیکی, توجه ویژه به گردشگری الکترونیکی جهت بهرهمندی از ظرفیت های این صنعت, میتواند بسیار مفید باشد. در این پژوهش پس از مروری بر مفاهیم و تعاریف گردشگری و گردشگری الکترونیکی, به مدل های اعتماد الکترونیکی پرداخته شده است. یکی از چالش های مهم در فضاهای الکترونیکی و به خصوص گردشگری الکترونیکی, بحث اعتماد میباشد. هدف این پژوهش نگاهی جدید به عوامل تاثیرگذار بر اعتماد گردشگران الکترونیکی و تبیین این عوامل میباشد. به این منظور با تعریف پنج نوع اعتماد که منجر به اعتماد گردشگر در فضای تارنما میشود, مدلی مفهومی بر پایه تجمیع مدلهای گذشته ارائه گردیده است. ارزیابی مدل ارائه شده به وسیله پرسشنامهای بر اساس طیف لیکرت 5 درجه ای و به دست آوردن درجه های اهمیت انجام گرفته است. پس از بررسی روایی نسخه 18 و ضریب آلفای کرونباخ (= 7,78 ) تایید SPSS پرسشنامه, پایایی آن نیز با استفاده از نرم افزار شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادگاری، مهدی، محمدی، شهریار، و یارمحمدی سامانی، پیمان. (1394). الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 10(30)، 129-148. SID. https://sid.ir/paper/518979/fa

    Vancouver: کپی

    یادگاری مهدی، محمدی شهریار، یارمحمدی سامانی پیمان. الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1394؛10(30):129-148. Available from: https://sid.ir/paper/518979/fa

    IEEE: کپی

    مهدی یادگاری، شهریار محمدی، و پیمان یارمحمدی سامانی، “الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 10، no. 30، pp. 129–148، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا