Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی برای خلاقیت دانشجویان بر اساس متغیرهای فردی (خودکارآمدی عمومی، خودکارآمدی خلاق، خردمندی و انگیزش درونی) و اجتماعی (جو دانشگاه)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش متغیرهای فردی و اجتماعی در پیش بینی پیشرفت خلاقانه دانشجویان انجام شده است.روش: جامعه پژوهش کنونی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه مازندران هستند که تعداد 366 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, بر اساس دانشکده و جنسیت انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از مقیاس سه بعدی خردمندی, سیاهه ترجیح کاری, مقیاس خودکارآمدی عمومی و مقیاس خودکارآمدی خلاق برای سنجش متغیرهای فردی و از پرسشنامه محقق ساخته ادراک جو دانشگاهی خلاق برای سنجش متغیرهای اجتماعی استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss و ایموس مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج مدل یابی معادله ساختاری نشان داد خودکارآمدی خلاق و انگیزش درونی پیش بینی کننده معنادار پیشرفت خلاقانه هستند. خردمندی سهم معناداری در پیش بینی خلاقیت نداشت و خودکارآمدی عمومی بطور غیر مستقیم و از طریق تاثیر بر خودکارآمدی خلاق, خلاقیت را پیش بینی می کرد. جو دانشگاه نیز سهم معناداری در پیش بینی پیشرفت خلاقانه دانشجویان داشت و 0.26 از تغییرات آن را پیش بینی می کرد.بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش کنونی, توجه به عوامل اجتماعی در کنار عوامل فردی اثرگذار بر خلاقیت, درک شفاف و گسترده تری از خلاقیت دانشجویان بدست می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، سیده فاطمه، نادری، حبیب اله، هاشمی، سهیلا، و میکاییلی منیع، فرزانه. (1396). ارائه مدل علی برای خلاقیت دانشجویان بر اساس متغیرهای فردی (خودکارآمدی عمومی, خودکارآمدی خلاق, خردمندی و انگیزش درونی) و اجتماعی (جو دانشگاه). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(1)، 71-100. SID. https://sid.ir/paper/519089/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی سیده فاطمه، نادری حبیب اله، هاشمی سهیلا، میکاییلی منیع فرزانه. ارائه مدل علی برای خلاقیت دانشجویان بر اساس متغیرهای فردی (خودکارآمدی عمومی, خودکارآمدی خلاق, خردمندی و انگیزش درونی) و اجتماعی (جو دانشگاه). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(1):71-100. Available from: https://sid.ir/paper/519089/fa

    IEEE: کپی

    سیده فاطمه کاظمی، حبیب اله نادری، سهیلا هاشمی، و فرزانه میکاییلی منیع، “ارائه مدل علی برای خلاقیت دانشجویان بر اساس متغیرهای فردی (خودکارآمدی عمومی, خودکارآمدی خلاق, خردمندی و انگیزش درونی) و اجتماعی (جو دانشگاه)،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 1، pp. 71–100، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا