مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی موانع مدیریت زنجیره تامین سبز با استفاده از روش دیمتل (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 سازمان های امروزی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره گیری از الگوی مناسب مدیریت زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. به دلیل چالش های اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی که در دهه اخیر سازمان ها را تهدید می نمود, رویکرد مشتری گرایی و تمرکز بر خواسته های آن و طراحی راهبرد سازمان بر این اساس, برای ایجاد مزیت رقابتی در سازمان ها کم رنگ تر شده است. در این راستا, مدیریت زنجیره تامین سبز, جدیدترین رویکرد برای رسیدن به این اهداف است. مدیریت زنجیره تامین سبز, یکپارچه کننده مدیریت زنجیره تامین با الزامات زیست محیطی در تمام مراحل طراحی محصول, انتخاب و تامین مواد اولیه, تولید و ساخت, فرآیندهای توزیع و انتقال, تحویل به مشتری و بالاخره پس از مصرف, مدیریت بازیافت و مصرف مجدد به منظور بیشینه کردن میزان بهره وری مصرف انرژی و منابع همراه با بهبود عملکرد کل زنجیره تامین است. لذا پژوهش حاضر در پی آن است که به بررسی موانع اجرای شیوه‏های مدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت پارس خودرو با استفاده از روش دیمتل بپردازد. بدین منظور بخش لجستیک شرکت پارس خودرو مورد مطالعه قرار گرفت. و در گام اول به بررسی موانع اجرای این شیوه‏ها پرداخته شد و نهایتا موانع نهایی با نظر خبرگان امر در این زمینه انتخاب شد. پس از نهایی شدن این موانع, در گام دوم از روش دیمتل به منظور تجزیه و تحلیل و رتبه بندی موانع علی و معلولی استفاده شد. در نهایت با توجه به نتایج تجزیه و تحلیل علی و معلولی دیمتل, موانع عدم وجود رویکرد فعالانه و داوطلبانه سازمان و تامین کنندگان در خصوص رعایت استانداردهای زیست محیطی و مسوولیت اجتماعی و عدم توانمندی تامین کنندگان (از نظر دانش و تکنولوژی فنی) برای اخذ استاندارد ایزو 14000, مهمترین تاثیر را در عدم اجرای شیوه‏های مدیریت زنجیره تامین سبز دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدوار، رضا، سرداری، احمد، و یزدانی، ناصر. (1394). رتبه بندی موانع مدیریت زنجیره تامین سبز با استفاده از روش دیمتل (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(2 (پیاپی 17) )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/519113/fa

    Vancouver: کپی

    امیدوار رضا، سرداری احمد، یزدانی ناصر. رتبه بندی موانع مدیریت زنجیره تامین سبز با استفاده از روش دیمتل (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 17) ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/519113/fa

    IEEE: کپی

    رضا امیدوار، احمد سرداری، و ناصر یزدانی، “رتبه بندی موانع مدیریت زنجیره تامین سبز با استفاده از روش دیمتل (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 1–14، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button