مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ساختاری روابط منابع اطلاعات خودکارآمدی، باورهای خودکارآمدی، هدف گذاری وخود تنظیمی با عملکرد ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 225

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل ساختاری روابط متغیرهای منابع اطلاعات خودکارآمدی, باورهای خودکارآمدی, هدف گذاری و خود تنظیمی با عملکرد ریاضی انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانش آموزان پایه نهم مقطع متوسطه اول شهرستان سنندج هستند که از این جامعه به شیوه تصادفی, نمونه ای به حجم 396 دانش آموز انتخاب گردید. ابزارپژوهش پرسشنامه های منابع اطلاعات خودکارآمدی در ریاضیات, پرسشنامه هدف گذاری, پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی و پرسشنامه خودتنظیمی ریاضی بود. نتایج حاصل از آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تائیدی مرتبه اول بیانگر پایایی و روایی مناسب ابزار پژوهش بود. داده ها با استفاده از تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری (تحلیل مسیر تاییدی) با نرم افزار LISREL 8.50 تحلیل شد, نتایج بیانگر آنند: متغیر باورهای خودکارآمدی دارای اثر مستقیم, مثبت و معنادار در سطح 0.01 بر عملکرد ریاضی به مقدار (0.589) و فاقد اثر غیر مستقیم و اثرکل بر متغیر عملکرد ریاضی برابر با (0.589) می باشد. متغیر هدف گذاری دارای اثر مثبت, مستقیم و معنادار در سطح 0.01 بر عملکرد ریاضی به مقدار (0.453), اثر غیر مستقیم مثبت (0.211) و اثر کل (0.664) بر متغیر عملکرد ریاضی می باشد. متغیرخود تنظیمی دارای اثر مثبت, مستقیم و معنادار در سطح 0.01 بر عملکرد ریاضی به مقدار (0.326), اثر غیر مستقیم مثبت (0.190) و اثر کل (0.516) بر متغیر عملکرد ریاضی می باشد. متغیر منابع اطلاعات خودکارآمدی دارای اثر مثبت, مستقیم و معنادار در سطح 0.01 بر عملکرد ریاضی به مقدار (0.113), اثر غیر مستقیم مثبت (0.541) و اثر کل (0.654) بر متغیر عملکردریاضی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالملکی، صابر، عبدالملکی، جمال، و حسینی لرگانی، سیده مریم. (1395). تحلیل ساختاری روابط منابع اطلاعات خودکارآمدی, باورهای خودکارآمدی, هدف گذاری وخود تنظیمی با عملکرد ریاضی. اندازه گیری تربیتی، 6(22 )، 207-225. SID. https://sid.ir/paper/519331/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالملکی صابر، عبدالملکی جمال، حسینی لرگانی سیده مریم. تحلیل ساختاری روابط منابع اطلاعات خودکارآمدی, باورهای خودکارآمدی, هدف گذاری وخود تنظیمی با عملکرد ریاضی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1395؛6(22 ):207-225. Available from: https://sid.ir/paper/519331/fa

    IEEE: کپی

    صابر عبدالملکی، جمال عبدالملکی، و سیده مریم حسینی لرگانی، “تحلیل ساختاری روابط منابع اطلاعات خودکارآمدی, باورهای خودکارآمدی, هدف گذاری وخود تنظیمی با عملکرد ریاضی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 22 ، pp. 207–225، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519331/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button