مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی روش  های ارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی –یادگیری مدارس هوشمند انجام شده است. روش انجام این پژوهش از نوع روش های تحقیق ترکیبی اکتشافی بوده است که در آن, نخست بخش کیفی به اجرا درآمده و پس از آن بخش کمی انجام شده است. در بخش کیفی این پژوهش, با 6 نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند مصاحبه عمیق و با 24 نفر از معلمان که به روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده بودند, مصاحبه نیمه هدایت شده انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه ها و مطالعه عمیق مبانی نظری, در قالب پرسشنامه ای محقق ساخته, تنظیم شد که مشتمل بر 2 بخش: الف) اطلاعات جمعیت شناختی, ب) راهکارهای ارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند در دو بخش وضعیت مطلوب و وضعیت موجود بود. در بخش کمی پژوهش, پرسشنامه توسط 254 نفر از معلمان, 24 نفر از مدیران, 24 نفر از معاونان و 8 نفر از کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات تکمیل شد که این افراد به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. نتایج به دست آمده حاکی از این بود که از جمله مهم ترین روش های ارزشیابی, روش های «همخوان بودن فرآیند ها و ابزار های ارزشیابی با هدف ها و ماهیت برنامه», دارای بیشترین اهمیت و رتبه اول, «به موقع بودن ارزشیابی» در رتبه دوم, انجام گرفتن ارزشیابی به طور مداوم و به صورت آنلاین از دانش آموزان» در رتبه سوم, «جامع بودن ارزشیابی از هر دو منظر تکوینی و تراکمی (پایانی)» در رتبه چهارم و «اجرای انواع ارزشیابی» در رتبه پنجم در بهبود فرآیند یاددهی –یادگیری مدارس هوشمند قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دولتی، علی اکبر، جمشیدی، لاله، و امین بیدختی، علی اکبر. (1394). بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 7(2 (پیاپی 1-69))، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/520222/fa

    Vancouver: کپی

    دولتی علی اکبر، جمشیدی لاله، امین بیدختی علی اکبر. بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1394؛7(2 (پیاپی 1-69)):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/520222/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر دولتی، لاله جمشیدی، و علی اکبر امین بیدختی، “بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 7، no. 2 (پیاپی 1-69)، pp. 1–20، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520222/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button