مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نقش تعدیل کنندگی اندازه مدرسه بوده است. روش پژوهش همبستگی بوده است. جامعه پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان اسفراین بوده اند (N=605). نمونه پژوهش 220 نفر معلم (88 مرد, 132 زن) بوده اند که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی, انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه ی فرهنگ مدرسه بوده استت. داده ها با مدل رگرسیون چندگانه و تکنیک جانسن - نایمن, تحلیل شده اند. یافته ها نشان داد؛ از بین مولفه های فرهنگ مدرسه صرفا مولفه روابط همکاران, پیش بینی کننده معنادار پیشرفت تحصیلی است همچنین یافته ها حاکی از آن است که در مدارس با حجم کوچک, رابطه پبشرفت تحصیلی با مولفه روابط همکاران, مثبت و معنادار است ولی در مدارس با اندازه بزرگ این رابطه مشاهده نمی شود. توجه به فرهنگ مدرسه از مولفه های افزایش پیشرفت تحصیلی است در مدرسه های با اندازه ی کوچک, این مولفه نقش موثری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روئینی ثانی، فرزانه، طالع پسند، سیاوش، و جمشیدی، لاله. (1394). نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 79-88. SID. https://sid.ir/paper/520641/fa

    Vancouver: کپی

    روئینی ثانی فرزانه، طالع پسند سیاوش، جمشیدی لاله. نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):79-88. Available from: https://sid.ir/paper/520641/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه روئینی ثانی، سیاوش طالع پسند، و لاله جمشیدی، “نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 79–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button