مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی بر مبنای مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ISO 10015

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 258

چکیده

 دانش صحیح درباره اثرات تغییراقلیمی بعنوان یک عامل کلیدی برای عمل آگاهانه و شکل گیری یک عزم فردی برای مقابله با اثرات تغییر اقلیمی ضروری می باشد. هدف از این پژوهش, ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی برای پایه سوم دبیرستان می باشد. در این راستا از فرآیند مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ISO 10015 استفاده گردید, آموزش در این سیستم در چهار مرحله نیازسنجی, طراحی و برنامه ریزی آموزشی, اجرای دوره های آموزشی و ارزشیابی نتایج آن صورت می گیرد. نتایج نشان می دهد, مهمترین نیازهای آموزشی که با تکنیک فیش باول به دست آمده عبارتند از, معرفی مفاهیم پایه, وضعیت کنونی اقلیم, عوامل بروز تغییرات اقلیم, عوارض و اثرات آن, راهکارها و استراتژی های پیشگیری, کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیم. طراحی و برنامه ریزی آموزشی در پنج مرحله انجام شد که اهداف کلی عبارتند از, توسعه تفکر درباره تغییرات اقلیم, افزایش آگاهی دانش آموزان در این زمینه, تربیت نیروهای مناسب برای مدیریت تغییر اقلیم. در اجرای آموزش, معلم خود مجری دوره آموزشی است و وزارت آموزش و پرورش در قالب ادارات آموزش پرورش و مدارس می تواند معلم را در نظارت بر اجرای آموزش پشتیبانی کند. در مرحله ارزشیابی معلم علاوه بر ارزشیابی هایی که در جلسات کلاس درس انجام می دهد, باید ارزشیابی نهایی را نیز انجام دهد. یعنی ارزشیابی باید ترکیبی از ارزشیابی تکوینی و پایانی باشد که پیشنهاد می گردد از الگوی هدفگرای تایلر استفاده نماید. همچنین با استفاده از نظارت پیشنهادی در طی این فرآیند, اگر مساله ای در هر یک از مراحل فرآیند آموزش تغییرات اقلیم وجطود داشته باشد, شناسایی و رفع می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، شاهو، شبیری، سیدمحمد، و جعفری، محمدرضا. (1395). ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی بر مبنای مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ISO 10015. محیط شناسی، 42(1)، 245-258. SID. https://sid.ir/paper/521049/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی شاهو، شبیری سیدمحمد، جعفری محمدرضا. ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی بر مبنای مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ISO 10015. محیط شناسی[Internet]. 1395؛42(1):245-258. Available from: https://sid.ir/paper/521049/fa

    IEEE: کپی

    شاهو کرمی، سیدمحمد شبیری، و محمدرضا جعفری، “ارائه برنامه آموزش تغییرات اقلیم در نظام آموزش رسمی بر مبنای مدیریت فرآیند آموزش در استاندارد ISO 10015،” محیط شناسی، vol. 42، no. 1، pp. 245–258، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button